حذف تمامی سهمیه‌های آرم طرح ترافیک/ ساخت شهرک اسکان اضطراری در حدفاصل تهران- قم



  اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی , آرم طرح ترافیک

شهردار تهران با بیان اینکه با فروش طرح و آرم مخالف هستم از حذف تمامی سهمیه بگیران آرم طرح ترافیک در طرح جدید خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی صبح امروز در حاشیه حضورش در شورای شهر گفت: با فروش طرح و آرم مخالف هستم. چرا که در هیچ کجای دنیا این روش‌ها سابقه نداشته است.

 

وی با بیان اینکه پیش بینی‌های لازم انجام شده است اما ممکن است مشکلاتی هم در حین اجرای کار ایجاد شود، گفت: مهمترین مسئله این است که تهران باید دچار تحول شود و اینکه طرحی در دهه 50 اجرایی شود ولی هیچ کس جرات آن را نداشته باشد که آن را اصلاح کند قابل قبول نیست و باید به علم و تجربه دیگران توجه کرد و حتی ممکن است اشکالاتی نیز در ابتدای راه وجود داشته باشد اما آنها را حل می‌کنیم.

 

شهردار تهران از حذف تمامی سهمیه بگیران آرم طرح ترافیک در طرح جدید خبر داد و گفت: چهار سال فرصت داریم و عجله‌ای نیست و ممکن است برای اجرای هر مرحله مشکلی وجود داشته باشد که آن را با درایت حل خواهیم کرد.

 

کارگروه ملی زلزله به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود

 

نجفی که امروز برای ارایه گزارش درباره زلزله و عملکرد مدیریت بحران در شورا حاضر شده بود، با بیان اینکه ما 14 پیشنهاد کوتاه مدت و 20 پیشنهاد بلندمدت داشتیم، گفت: برای انجام 14 پیشنهاد کوتاه مدت‌ به 14 میلیارد تومان نیاز است و برای پیشبرد 20 راهکار بلندمدت‌ نیز به 25 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم که 10 هزار میلیارد آن باید توسط شهرداری و 15 هزار میلیارد باقیمانده نیز توسط دستگاه‌های دولتی باید تامین شود.

 

وی با بیان اینکه پیشنهاد دادیم که کارگروه ملی زلزله به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود، گفت: این کارگروه در دوره اصلاحات سابقه فعالیت داشت اما در دوره بعد تعطیل شده است.

 

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که نقشه تخلیه امن اضطراری به روز رسانی نشده است،‌ گفت: بحث اعضای شورای شهر در خصوص روزآمد نبودن این نقشه نیست بلکه برخی محلات نقاطی که برای تخلیه امن و اضطراری در نظر گرفته شده بود در هنگام زلزله بسته بوده است.

 

وی با بیان اینکه نقشه تخلیه امن به میزان زیادی روزآمد است و در عین حال نیز اصلاح می‌شود، گفت: باید یک سیستم اضطراری طراحی کنیم تا هر کس بداند نقشش در هنگام وقوع حادثه چیست؟ مثلا اگر مسجد یا مدرسه‌ای امن تشخیص داده شده است باید در زمان حادثه بازگشایی شود نه اینکه تازه بعد از وقوع حادثه جلسه بگذاریم و از آنها بخواهیم که درهای مساجد و مدارس را باز کنند و باید به سمت سازماندهی علمی پیش برویم.

 

مهلت 3 ماهه برای تعیین تکلیف وظایف دستگاه‌های مدیریت بحران

 

شهردار تهران با بیان اینکه سه ماه به دستگاه‌های دخیل در امر بحران تهران وقت داده‌ایم که بر اساس مصوبه سال 89 هیات دولت تکالیف، ماموریت‌ها و توان خود را شرح دهند، گفت: قرار است این گزارش ظرف سه ماه آینده تعیین شود و سازمان مدیریت بحران ماموریت دارد هر دو هفته یکبار این موضوع را برای دستگاه‌های دخیل یادآوری کند تا در دقیقه 90 این گزارش‌ها بسته نشود.

 

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد که تجربه دو زلزله اخیر در اطراف تهران سبب شده که بستر برای رخداد اتفاقات خوب فراهم شود .

 

پیشنهاد نجفی برای افزایش 150 تا 200 تومانی قیمت بنزین

 

نجفی در خصوص وضعیت آلودگی هوا نیز گفت: گزارشی به رئیس جمهور و رئیس مجلس در خصوص آلودگی هوای تهران داشته‌ایم و پیشنهاد دادیم در یک برنامه پنج ساله، هر سال با پرداخت 2000 میلیارد تومان اعتبار به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم، قول می‌دهیم در سال اول 22 درصد آلودگی هوا را کاهش دهیم و این برنامه در یک جدول مشخص روشن است که 10 الی 14 پیشنهاد مختلف در خصوص وضعیت اتوبوس، تاکسی، موتورسیکلت‌ها و ... در نظر گرفته شده است ، از آنجایی که برنامه ریزی کمی و سنجش پذیر است، دولت می‌تواند به شهرداری اعتماد کاملی در این زمینه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه مجموعه‌ای از اقدامات باید انجام شود تا منابعی که ما برای این پیشنهاد لازم داریم تامین شود، گفت: مثلا پیشنهاد کردیم که 150 تا 200 تومان قیمت بنزین در شهر تهران افزایش یابد که چیزی حدود 700 میلیارد تومان می‌شود که آن را صرف پیشبرد اهداف کاهش آلودگی هوا کنیم.

 

پیشنهاد جدید برای ساخت شهرک اسکان اضطراری در حدفاصل تهران- قم

 

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا بوستان ولایت برای اسکان موقت شهروندان تهرانی در زمان بروز حادثه و یا احداث شهرک اسکان اضطراری در نظر گرفته می‌شود یا نه؟ گفت: بوستان ولایت از آنجایی که وسط شهر است جای مناسبی برای ساخت شهرک اسکان اضطراری نیست. بنابراین پیشنهاد ما این است که زمین‌های پایین مرقد امام خمینی (ره) که بین تهران و قم است که بخشی از آنها نیز متعلق به شهرداری تهران است برای ساخت این شهرک در نظر گرفته شود که البته باید بودجه آن در سال 97 پیش بینی شود وگرنه شهرداری با این امکانات توان تامین بودجه را ندارد.

 

وی افزود: البته هنوز طرح جامع بوستان ولات تهیه نشده اما معتقدم باید امکان دو منظوره شدن پیدا کنند و در هنگام بحران به یاری مدیریت شهری بیایند.

 

وی همچنین در خصوص خسارات ناآرامی‌های روز گذشته تهران، گفت: خسارات بسیار جزئی بوده و در حد آتش زدن برخی از سطل‌های زباله، کندن نرده‌های برخی خیابان‌ها و خسارت به دو الی سه دستگاه اتوبوس بوده است. اما آنچه که مهم است اینکه از نظر اجتماعی این ناآرامی‌ها خوب نبوده و مردم باید هوشیار باشند.

 

شهردار تهران در خصوص شکایت اخیرش از یکی از رسانه‌ها گفت: ما موافق انتقاد هستیم و حتی معتقدم شخص شهردار و هم برنامه‌هایش باید مورد انتقاد درست بی رحمانه قرار گیرد اما اینکه بخواهند با دروغ و با روش‌های ضد اخلاقی و اغراض سیاسی، دروغ نسبت دهند، قابل قبول نیست.

 

وی با بیان اینکه تا کنون بارها نسبت به بنده دروغ‌های زیادی مطرح شده اما تا حالا شکایتی نکردم، گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها که ادعای مکتبی بودن و اسلامی بودن را دارند این دروغ‌ها را نسبت دادند و اگر دستگاه قضا نیز به مانند ما به دروغ حساس باشد باید این مسئله را رسیدگی و به سمع مردم برساند.

 

نجفی در خاتمه همچنین در خصوص سخنان نوبخت در مورد خرید1000 واگن قطار گفت: 1000 وعده خوبان یکی وفا نکرد و بارها قول دادند اما چیزی ندیدیم و البته باید بگویم جناب نوبخت از دوستان خوب ما است اما امیدواریم مناقصه این قطارها هر چه زودتر برگزار شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------