ابطال کارت های شناور طرح ترافیک/ ثبت نام طرح ترافیک 97 انجام نمی شود



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,طرح ترافیک

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: توزیع کارت های شناور طرح ترافیک به طور کامل متوقف و بیش از 600 کارت موجود نیز باطل شده است.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه روز شنبه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به سئوالات شهروندان در خصوص طرح ترافیک جدید و توقف ثبت نام آرم های سابق، آمده است: با توجه به برنامه جدید شهرداری برای تغییر شیوه اجرای طرح ترافیک، ثبت نام برای دریافت آرم طرح ترافیک سال 97 انجام نخواهد شد.

 

در این اطلاعیه تصریح شده، براساس طرح جدید، شهروندان نیازی به خرید سالانه آرم طرح ترافیک ندارند و براساس ضوابطی که بعد از تصویب نهایی اعلام خواهد شد می توانند با پرداخت عوارضی که میزان آن توسط شورای اسلامی شهر تهران به تصویب می رسد وارد محدوده طرح ترافیک شوند.

 

این اطلاعیه با اشاره به اینکه لایحه پیشنهادی شهرداری تهران برای تغییر شیوه صدور اجازه ورود به محدوده‌ها و تصویب آن به شورای شهر ارائه می شود، آمده است: جزییات طرح پیشنهادی شهرداری در هفته‌های اخیر از طریق رسانه‌های گروهی به اطلاع مردم رسیده و بدیهی است که بر اساس قانون، جزییات و نرخ‌های اعلام‌ شده تا کنون، قطعی نیست و اختیار تغییر آنها با اعضای شورای شهر است.

 

این اطلاعیه می افزاید: در دوره مدیریت جدید شهری تهران، توزیع کارت های شناور طرح ترافیک به طور کامل متوقف شده و 642 کارت باقیمانده از قبل نیز باطل شده است.

 

دراین اطلاعیه تاکید شده، بعد از این پرونده کارت های شناور که صدور و توزیع آنها از اساس با ابهام قانونی مواجه بود و مراجع نظارتی هم بر ممنوعیت آن تاکید دارند، برای همیشه بسته خواهد شد.

 

براساس این اطلاعیه، در طرح جدید برخلاف آنچه برخی ادعا کرده اند هیچ تبعیضی بین مدیران شهرداری با دیگران وجود ندارد و عوارض خودروهای مدیران همه ارگان ها با مردم برابر است.

 

به گزارش ایرنا، درحال حاضر 2 طرح «محدوده ترافیکی» و «زوج و فرد خودرو» در سطح شهر تهران اجرا می شود.

 

خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیک نیازمند داشتن مجوز(آرم ترافیک) هستند و تردد خودروها در محدوده زوج و فرد نیز براساس آخرین رقم سمت راست پلاک خودروها می باشد.

 

به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری و شورای شهر تهران معتقد به حذف طرح ترافیک سالانه فعلی هستند که این موضوع باید به تایید شورای عالی ترافیک برسد.

 

همچنین معاون شهردار تهران نیز گفته که اگر طرح جدید تا 15 بهمن در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب برسد، از فروردین سال 97 اجرایی خواهد شد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------