سخنگوی قوه قضاییه ؛ موافقت با تخفیف مجازات محکومان به اعدام در صورت حفظ قرآن



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سخنگوی قوه قضاییه

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اقدامت فرهنگی در قوه قضاییه گفت: برای ۳۰ نفر از محکومان به اعدام به دلیل حفظ قران مجید، تقاضای تخفیف مجازات داده شده است. 

به گزارش مهر، غلامحسین محسنی اژه ای در 114نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به قتل اتنا اصلانی گفت: پس از اعلام مفقودی،دستگاه های مختلف شروع به بررسی می کنند اما در مرحله اول موردی حاصل نمی شود.

 

وی افزود: بعد از این مرحله به فردی مشکوک می شوند و این فرد بازداشت می شود. در این مرحله متهم به همسر خود پیام میدهد که مواد مخدر در فلان جا هست، جابه حا کنید. همسر این فرد موضوع را با تیم تحقیقات در میان می گذرد و از این طریق به جنازه می رسند.

 

محسنی اژه ای تصریج کرد: این متهم به مورد دیگری که به قتل رسانده بود، هم اعتراف می کند اما هنوز جسد این مقتول کشف نشده است.

 

سخنگوی دستگاه قضا افزود: امیدواریم هر چه زودتر پرونده بررسی و حکم صادر شود.

 

غلامحسین محسنی اژه ای با بیان اینکه در سنوات گذشته به ویژه از سال ۹۴ و ۹۵ اقدامات فرهنگی در قوه قضاییه به ویژه در سازمان زندانها پیگیری شده است، گفت: برای ۳۰ نفر از محکومان به اعدام به دلیل حفظ قران مجید، تقاضای تخفیف مجازات داده شده است.

 

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه و در خصوص برخورد با کارچاق کن ها، گفت: اخیرا برخی رسانه ها اعلام کردند 15هزار میلیارد ارزش کارچاق کن ها بوده که این مبلغ 15میلیارد است.

 

وی افزود: یکی از عوامل دو تابعیتی و تابع آمریکا و یک کشور دیگر که نفوذی بود، به ایران وارد شده بود که این فرد دستگیر و به دادگاه رفت. در دادگاه بدوی هم به ده سال زندان محکوم شد.

 

محسنی اژه ای در ادامه با اشاره  به بازدید 50سفیر از زندان اوین گفت: این افراد از بازدید از اوین خرسند بودند اما متاسفانه برخی از افراد ضد انقلاب این بازدید را مورد تفسبر خود قرار دادند که باید برایشان تاسف خورد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------