بی آبی در 355 دشت کشور



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , بی آبی

مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: از 600 دشت موجود در کشور، سطح آب های زیرزمینی در 245 دشت افت قابل توجه دارد و 355 دشت با بی آبی مواجه است. 

به گزارش ایرنا؛ 'نگهدار اسکندری شیری' یکشنبه شب در آئین معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در ارومیه افزود: میزان افت آب های زیرزمینی در کشور به علت برداشت های بی رویه حدود 6 میلیارد مترمکعب در سال بوده و این روند موجب نگرانی بسیاری از کارشناسان حوزه آب و خاک شده است.

 

وی اظهار کرد: برداشت بی رویه با وجود کم آبی در بخش وسیعی از کشور همچنان ادامه دارد و منابع محدود آب بدون حساسیت به موضوع بی آبی، هدر می رود.

 

مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: علاوه بر مصرف بی رویه، تخریب منابع حفظ کننده آب نظیر جنگل ها و مراتع نیز از جمله مواردی است که مشکلات بی آبی در آینده را تشدید می کند.

 

اسکندری بیان کرد: روند تشکیل آب در سفره های زیرزمینی بسیار کند بوده و سال های طولانی زمان نیاز داریم تا میزان هدررفت یک ساله آب را به طبیعت بازگردانیم و این امر نشان از لزوم پیشگیری در حوزه مصرف آب دارد.

 

وی وضعیت دریاچه ارومیه را ناگوار دانست و گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا با احیا و حفظ منابع آب، از بروز مشکل در آینده جلوگیری کنیم.

 

به گزارش ایرنا، در این آئین ضمن قدردانی از تلاش های 'رحمان وهاب زاده' مدیرکل پیشین منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی، 'میرصمد موسوی' به سمت مدیرکل جدید این اداره منصوب شد.

 

وهاب زاده اواخر هفته گذشته به سمت مدیرکل بازرسی و نظارت بر عملکرد سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور منصوب شده بود؛ موسوی نیز پیشتر معاون مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی بود.

 

آذربایجان غربی از جمله استان های با ظرفیت منابع طبیعی قابل توجه در کشور است و 2 میلیون و 700 هزار هکتار عرصه مرتعی و جنگلی در این استان وجود دارد؛ 2 میلیون و 600 هزار هکتار از این میزان عرصه مرتعی و اندکی بیشتر از 101 هزار هکتار، عرصه جنگلی است.

اداره کل منابع طبیعی از جمله نهادهای فعال در حوزه احیای دریاچه ارومیه به شمار می رود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------