پلیس: طرح ترافیک جدید اجرایی نمی‌شود/ تخلفات رانندگان پیامکی اعلام می‌شود



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,پلیس

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در مورد طرح ترافیک پیشنهادی شهرداری تهران گفت: این طرح اجرایی نخواهد شد چون منفعتی برای مردم و سلامت مردم نخواهد داشت.معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در مورد طرح ترافیک پیشنهادی شهرداری تهران گفت: این طرح اجرایی نخواهد شد چون منفعتی برای مردم و سلامت مردم نخواهد داشت.

 به گزارش ایسنا، سرهنگ عین‌الله جهانی در یک برنامه تلویزیونی افزود:  طرح ترافیک در تهران سابقه بیش از 30 سال دارد و هدف از این طرح این بوده که محدوده مرکزی شهر را به لحاظ ترافیک و آلودگی هوا کنترل کنیم. در طرح اخیر اینگونه گفته شده که همه خودروها بتوانند وارد طرح شوند و ساعات مختلف جرایم فرق کند، پلیس راهنمایی رانندگی معتقد است که باید در اینگونه طرح ها به صورت کارشناسی بررسی شود بنابراین با این طرح نمی‌توان پاسخگوی مردم ساکن در مرکز شهر شد و این طرح به غیر از بحث درآمدی به هیچ وجه طرح مثبتی نخواهد بود بلکه آلودگی را نیز افزایش خواهد داد. این طرح اجرایی نخواهد شد چون منفعتی برای مردم و سلامت مردم نخواهد داشت.

 

وی درباره نحوه دریافت اطلاعات جریمه خودرو جریمه‌ها گفت: بخش از جریمه ها از طریق دوربین اعمال می‌شود که از طریق پیامک برای صاحبان خودرو پیامک می‌شود. توصیه می‌شود برای اطلاع دقیق از جرایم رانندگی شماره تلفن همراه را ارائه دهند تا در سیستم راهنمایی و رانندگی ثبت شود. VIN کارت ماشین را نیز می‌توان به 1102020 پیامک کرد تا میزان جرائم از طریق پیامک ارسال شود.

 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: متخلف وقتی وارد محدوده طرح ترافیک می‌شود باید بداند که اعمال قانون می‌شود و علاوه بر اینکه برای زوج و فرد جریمه می‌شوند دوربین‌ها، معاینه فنی را نیز کنترل می‌کنند.

 

وی افزود: تخلفات در سطح شهر تهران برای رانندگان پیامک می‌شود و کسانی که بی‌اطلاع هستند حتما نقص در ارائه شماره تلفن دارند.

 

سرهنگ جهانی گفت: اتاق، موتور، شاسی و رنگ از  ارکان وسیله نقلیه است برای تغییر در این ارکان باید مجوز راهنمایی و رانندگی دریافت کنند چون با تعویض موتور ماشین شماره موتور نیز تغییر می‌کند پس تغییرات باید ثبت شود. همه اطلاعات در این رابطه در سایت راهور 120 موجود است که برای راهنمایی بیشتر مراجعه کنند.

 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا درباره شورای حل اختلاف نیز گفت: مرجعی که دستور توقیف را صادر می‌کند باید به مراجعه کننده اطلاعات لازم را بدهد تا رفع توقیف انجام شود و در سیستم ثبت شود تا بتواند وسیله خود را تحویل بگیرد.

 

وی افزود: کسی که از نمایندگی خودرو را تحویل می‌گیرد پلاک را تحویل می‌دهند بعضی مواقع جوان‌ترها تعجیل در گرفتن خودروی بدون پلاک دارند که اگر این کار صورت گیرد خودرو توقیف خواهد شد. 

 

جهانی درباره تحویل پلاک خودرو در مراکز شماره‌گذاری گفت: زمان تحویل و تعویض پلاک خودرو در مراکز به کمتر از یک‌ ساعت کاهش یافته است. یکی از مسائل احراز سکونت مالک خودرو است که برای آن مدارکی از جمله مدارک منزل و محل سکونت لازم است.

 

سرهنگ جهانی درباره جرایم منجر به توقیف خودرو گفت: توقیف با توقف متفاوت است. یکی از موارد توقیف ماشین دستور مراجع قضایی است. دوم خودروهایی که بالای یک میلیون تومان جریمه دارند نیز از موارد توقیف است. همچنین نداشتن بیمه‌نامه خودرو نیز از موارد توقیف خودرو است. عدم خلاف وقتی است که کل جریمه‌ها پرداخت شده باشد اما برای تدریجی پرداخت کردن می‌توان در هنگام پرداخت جریمه گزینه تدریجی پرداخت کردن جریمه را انتخاب کنند که بعد از پرداخت کامل جرائم عدم خلاف صادر خواهد شد.

 

سرهنگ جهانی تاکید کرد براساس مصوبه مجلس با گذشت 60 روز از زمان صدور برگه جریمه مبلغ جریمه دو برابر می شود.

 

وی درباره توقف خودروهای آلاینده گفت: همکاران ما  به خصوص در کلانشهر ها در مواجهه با خودروهای آلاینده این خودروها را متوقف می‌کنیم  تا با مراجعه به مراکز معاینه فنی رفع آلایندگی شود. 79 هزار مینی بوس فرسوده در کشور داریم که 72 درصد بالای 15 سال عمر دارند و اتوبوس های شهری 59 درصد و سواری های کار 58 درصد فرسوده هستند. پلیس به عنوان حلقه آخر باید از حرکت این خودروها جلوگیری کند و این خودروها را متوقف و از گردونه ترافیک خارج کند، آمار عملکرد بالای تخلفات نیز بیشتر در زمینه آلایندگی و معاینه فنی است.

 

سرهنگ جهانی در ادامه گفت: کنترل نامحسوس همچنان در حال اجراست. کسانی که سرعت و سبقت غیر مجاز و یا ثبت در دوربین داشته باشند قطعا متوقف و روانه پارکینگ خواهند شد. بیرون از شهر اگر مشکلی در راه ها و جاده‌ها باشد و سهمی در تصادف داشته باشند حتما پلیس سهم مراکز راهداری و جاده‌ای را مشخص کرده و پیگیری خواهد کرد.

 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در ادامه افزود: اتوبوس‌ها اجازه تردد و ورود در خط سوم و خط سبقت را ندارند. خیلی از رانندگان سواری از این موضوع اطلاع ندارند بنابراین خواسته می شود که رانندگان سواری حتما به رانندگان اتوبوس اجازه ورود به خط یک یا دو را بدهند تا از بروز حادثه جلوگیری شود.

 

وی درباره مستقر شدن پلیس در نقاط کور گفت: پلیس در نقاطی که حادثه خیز تر است مستقر می‌شود و اینکه کمین می‌کند صحیح نیست.

 

سرهنگ جهانی درباره کمربند نیز گفت: رانندگان و مسافران در جاده باید حتما کمربند ببندند تا جریمه نشوند. بعضی مواقع رانندگانی در پلاک خودرو دستکاری می‌کنند و پلاک رامخدوش می‌کنند که ممکن است به دلیل ناخوانا بودن و نوشتن اشتباهی از سوی پلیس افراد بی‌گناه جریمه شوند.

 

سرهنگ جهانی در ادامه مشکلات چراغ‌های راهنمایی و رانندگی گفت: نصب این چراغ‌ها به عهده شهرداری است و پلیس فقط نقش مدیریت بر چراغ ها را به عهده دارند.

 

وی افزود: دوربین‌ها قبلا امکان ثبت تخلفات موتورسیکلت‌ها را نداشتند که به تازگی این کار انجام می‌شود بنابراین هر تغییری در دوربین‌های راهنمایی رانندگی باید با پلیس هماهنگ باشد.

 

جهانی درباره پارکینگ‌ها و محل توقف‌های ویلچر سواران گفت: تابلوهایی نصب شده برای تردد و ایستادن ویلچرسواران و معلولان که در این راستا افرادی که در این مکان‌ها توقف کنند حتما جریمه خواهند شد. افراد ویلچر سوار و معلولان از این پس به عنوان عابر پیاده در نظر گرفته می شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------