وسعت آلودگی نفتی سانچی سه برابر شد



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,آلودگی نفتی سانچی

با گذشت بیش از یک هفته از غرق شدن نفتکش سانچی در میان شعله‌های آتش، آلودگی مرتبط با این نفتکش در ساحل شرقی چین بیش از سه برابر شده است. 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اداره اقیانوسیه دولتی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات تا روز یکشنبه سه لکه نفتی را با مجموع وسعت ۳۳۲ کیلومتر مربع (۱۲۸ مایل مربع) مورد بررسی قرار دادند در حالیکه وسعت این آلودگی تا روز چهارشنبه ۱۰۱ کیلومتر مربع بود.

 

نفتکش سانچی که حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات – نفت فوق سبک – از ایران به مقصد کره جنوبی بود، ششم ژانویه با کشتی باری چینی "سی اف کریستال" در دریای چین شرقی برخورد کرد و بلافاصله آتش گرفت. تلاش‌های گسترده برای اطفای آتش این نفتکش به دلیل شرایط جوی نامساعد، موج‌های بلند، بادهای شدید و دود سمی ناشی از سوختن محموله نفتی آن و همچنین یافتن خدمه و جلوگیری از یک فاجعه محیط زیستی گسترده بی‌نتیجه ماند و این نفتکش پس از گذشت بیش از یک هفته سوختن در آتش، غرق شد.

 

از میان ۳۲ خدمه نفتکش سانچی که شامل ۳۰ ایرانی و دو تبعه بنگلادشی بودند، تنها سه پیکر پیدا شد.

 

طبق اعلام مقامات چینی، سه کشتی گارد ساحلی روز شب یکشنبه در محل غرق شدن کشتی سرگرم ارزیابی آلودگی بودند.

 

نوع میعانات نفتی که توسط سانچی حمل می‌شد، با آلودگی نفت سنگین متفاوت بوده و برای زندگی دریایی فوق العاده سمی و کشنده است در حالیکه پاکسازی آن از آب نیز دشوارتر است.

 

گروه حافظ محیط زیست "صلح سبز" اعلام کرده منطقه‌ای که نفتکش سانچی در آن غرق شده است، محل زندگی گونه‌های دریایی مهمی بوده است. همچنین در مسیر مهاجرت پستانداران دریایی عظیم الجثه مانند نهنگ‌ها قرار دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------