دادستان باید به تخلفاتی که مسئولان در تریبون‌های رسمی اعلام می‌کنند رسیدگی کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,اصغر سلیمی

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: اگر مسائل مختلف از سوی مسئولین در تریبون‌های رسمی به طور روتین بیان شود ولی جوابی گرفته نشود، همه چیز برای مردم عادی می شود و امید برای اصلاح و عدالت در مردم کاهش می یابد که این زیبنده کشور نیست. 

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مسائلی که از سوی مسئولان در تریبون های رسمی اعلام می شود، بیان کرد: صحبت هایی که از سوی مسئولان کلان کشوری در تریبون های عمومی اعلام می شود، باید مستدل، منطقی و دارای پشتوانه کارشناسی باشند. نباید صرفا از طریق رسانه ها موضوعی مطرح شود و در جامعه شائبه ایجاد کند. بعضی از فسادها در رسانه ها اعلام می شود و آن تعهد و پیگیری که باید انجام شود، اتفاق نمی افتد و در نهایت به صورت روتین و یک رسم در می آیند. این امر منجر به شکل گیری ناامیدی در جامعه می شود. این‌جور مسائل باید در مسیر قانونی دنبال شوند تا به سر منزل مقصود برسند و موضوع روشن شود.

 

وی در ادامه گفت: اگر مسائلی که از سوی مسئولان بیان می شود، تخلفات مالی است، باید مدارکش آماده شود و با روش حقوقی تنظیم شود و به قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور و یا مراجعی که برای این کار در نظر گرفته شده است، فرستاده شوند. در مسائلی که ضروری به نظر می رسد نیز  اگر لازم است مجلس ورود پیدا کند و اطلاعات در اختیار کمیسیون مربوط در مجلس قرار گیرد تا در آنجا بحث و بررسی های لازم انجام شود و اگر لازم بود کمیته تحقیق و تفحص شکل گیرد. چراکه یکی از وظایف نظارتی مجلس تحقیق و تفحص است.

 

نماینده مردم سمیرم در مجلس بیان کرد: اگر مسائل مختلف از سوی مسئولان مطرح شود و پیگیری های لازم صورت نگیرد، کسانی که مشغول به انجام کار های اشتباه هستند به دنبال یافتن راه بهتری برای اختلاس یا فساد در کشور خواهند بود.

 

وی تاکید کرد: با مسائلی که از سوی مسئولان بیان می شود باید برخورد کارشناسی، علمی و قانونی صورت بگیرد. اگر این اتفاق نیفتد، همه چیز برای مردم عادی می شود و امید برای اصلاح و عدالت در مردم کاهش می یابد که این زیبنده کشور نیست.

 

سلیمی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر پیگیری ادعاهایی که از سوی مسئولان مطرح می شود توسط قوه قضاییه، بیان کرد: دادستان باید به عنوان مدعی العموم در این مسائل ورود پیدا کند و با افرادی که مسائلی را در فضای جامعه مطرح می کنند ولی به صورت عملیاتی وارد کار نمی شوند و مدارک خود را ارائه نمی دهند، برخورد کند تا فضای جامعه مسموم نشود. بعضی افراد مسائلی را در فضای جامعه مطرح می کنند و فضا را مسموم می کنند. قوه قضاییه راهکارهای حقوقی هم برای افراد حقوقی و هم برای افراد حقیقی در نظر گرفته است و می توانند در آنجا شکایت کنند. پیگیری این مسائل از سوی قوه قضاییه قطعا تاثیرگذار خواهد بود. هر جایی که ما برخورد قانونی و موثر را در جامعه انجام دادیم، جواب گرفته ایم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------