بلاتکلیفی طرح جامع حمل و نقل شهر تهران/ احیای سرویس ادارات پایتخت



  اخبار اجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,حمل و نقل

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیکی شهرهای کشور به اولویت‌های کاری حوزه حمل و نقل شهرداری تهران اشاره کرد و گفت:‌ طرح جامع حمل و نقل شهر تهران تا این لحظه بلاتکلیف باقی مانده و این شهر یک طرح جامع حمل و نقل بهنگام و مصوب ندارد.

پوریا محمدیان یزدی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود:‌ آخرین بار در سال 1389 شورای عالی ترافیک در مهلتی یک ساله، شهرداری تهران را مکلف کرده بود که طرح جامع حمل و نقل ترافیکی تهران را بازنگری و برای تصویب به شورای عالی ترافیک ارسال کند. اما تا کنون طرح بهنگام و آماده‌ای در دستور کار شورای عالی ترافیک قرار نگرفته است.

 

تهران برای آینده برنامه مصوبی در حوزه ریلی ندارد

شهرداری تهران در اولین فرصت مطالعات جامع خود را بهنگام و به شورای عالی ترافیک ارائه دهد

 

وی ادامه داد: تمام موضوعات ترافیکی تهران می‌توانست در دل این طرح جامع دیده شود و به نوعی آینده حمل و نقلی تهران را رقم بزند. همچنین از دل این طرح جامع می توانست طرح شبکه ریلی شهر تهران نیز استخراج شود. در حال حاضر که خطوط 6 و 7 مترو عملیات اجرایی خود را پیگیری می‌کند، تهران برای آینده برنامه مصوبی در حوزه ریلی ندارد. درحالی که این یک نیاز جدی شهر تهران است. بی‌تردید تهران باید شبکه ریلی منسجمی داشته باشد. درحالی که امروز شبکه ریلی مصوبی در آینده تهران پیش بینی نشده است لذا شهرداری تهران باید در اولین فرصت مطالعات جامع خود را بهنگام کند و برای تصویب به تنها مرجع تصویب طرح‌های مطالعات حمل و نقل شهرهای کشور یعنی شورای عالی ترافیک بیاورد.

 

صحبت‌ها درباره خطوط 9 و 10 مترو در حد گمانه زنی است

 

محمدیان تاکید کرد: درحال حاضر تهران 8 خط مترو دارد و صحبت‌هایی درخصوص خطوط 9 و 10 و خطوط اکسپرس مطرح می شود که همگی در حد گمانه زنی و مطالعه هستند و هیچ یک، مستندات قانونی و یا مصوبات لازم را ندارند. همچنین باید بحث ریلی - حومه‌ای شهر تهران نیز تعیین تکلیف شود.

 

لزوم مدیریت سیل ورود خوردوها به تهران از شهرهای اقماری با قطارهای حومه‌ای

 

وی گفت: امروز سیل ورود خوردوها به تهران از شهرهای اقماری بسیار زیاد است در حالی که اگر شبکه ریلی حومه ای منسجمی در تهران داشته باشیم  همانند آنچه که در تهران تا کرج ایجاد شده می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد و باید در سایر شهرستان‌های تهران نیز قطار حومه‌ای ایجاد شود. تا مدیریت ترددها از طریق قطارهای حومه‌ای اعمال شود.

 

لزوم ساماندهی موتورسیکلت‌ها در شهر تهران با هماهنگی شهرداری و پلیس

 

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیکی شهرهای کشور با اشاره به لزوم ساماندهی حمل و نقل بار در شهر تهران گفت: باید طرح جامع حمل بار شهر تهران هر چه سریع تر در دستور کار شهرداری تهران قرار گیرد و بعد از انجام مطالعات لازم به تصویب برسد. موضوع دیگر ساماندهی موتور سیکلت‌ها درسطح شهر است که امروز معضلات و پیامدهای ترافیکی و همچنین پیامدهای زیست محیطی امنیتی و اجتماعی را برای تهران به همراه دارد. بی تردید باید در حوزه ساماندهی موتورسیکلت‌ها، شهرداری تهران با هماهنگی پلیس و با فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برنامه جامع و دقیقی را اجرا کند.

 

مدیریت پارک حاشیه‌ای از ابزاری‌های کنترل ترافیکی

 

وی مدیریت پارک حاشیه ای در تهران را یکی از الزامات حمل و نقلی تهران خواند و ادامه داد:‌ مدیریت پارک حاشیه‌ای از ابزاری‌های کنترل ترافیکی در معابر حساب شده و باعث می‌شود توقف‌های بلند مدت از حاشیه معابر کنار برود و تبدیل به توقف‌های کوتاه مدت شود تا به این ترتیب ظرفیت‌های معابر به نحو بهینه مورد استفاده قرار گیرد. در گذشته تجربه پارک‌بان‌ها را با مشکلاتی که به همراه داشت در سطح شهر تهران دیدیم اما نهایتا صورت مسئله پاک شدو امروز خیابان‌های تهران بدون مدیریت فضاهای پارک حاشیه‌ای به صحنه‌ای زشت تبدیل شده است که زیبنده این شهر نیست . این در حالی است که ما تجربه‌های موفقی در سایر شهرهای کشور همچون مشهد، اصفهان و همدان را داریم.

 

هر چه سریع‌تر طرح موثری برای ساماندهی فضاهای پارک حاشیه‌ای ارائه شود

 

وی افزود: شهر تهران هنوز طرح نهایی خود را ارائه نکرده است و نیاز است که هر چه سریع‌تر طرح موثری برای ساماندهی فضاهای پارک حاشیه‌ای ارائه شود تا به این ترتیب شهرداری تهران بتواند روزانه از درآمدی که در این حوزه وجود دارد، استفاده کند.

 

شورای ترافیک تهران از برگزاری نمایشگاه‌ در سئول، مصلی و بوستان گفتگو جلوگیری کند

 

محمدیان به مدیریت فضاهای نمایشگاهی در شهر تهران اشاره کرد و افزود:‌ در یک صدو سی‌و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیکی شهرهای کشور مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن باید شورای ترافیک تهران به همراه شهرداری تهران تقویم‌ مراکز نمایشگاهی این شهر را بداند و شورای ترافیک تهران از برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در محل‌هایی همانند نمایشگاه سئول، مصلی و بوستان گفتگو که شبکه‌ بزرگراهی تهران را تحت تاثیر قرار می دهد جلوگیری کند و برگزاری چنین نمایشگاهایی را جمع آوری کند و به محل دیگری که مانند شهر آفتاب خارج از تهران است، انتقال دهد.

 

سرویس ادارات در سطح شهر تهران احیا شود

 

وی با تاکید بر لزوم احیای سرویس ادارات در سطح شهر تهران برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا گفت: باید بحث احیای سرویس ادارات پیگیری شود و نیاز است در این حوزه شهرداری تهران از ظرفیت سازمان‌های تاکسیرانی خود همانند آنچه که در سرویس مدارس اتفاق افتاده بهره بگیرد و برای احیای سرویس ادارات نیز اقدام جدی صورت بگیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------