تداوم روند افزایش دما از فردا در بیشتر مناطق کشور



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , هواشناسی

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور با پیش بینی روند تدریجی افزایش دما در برخی مناطق کشور گفت: برای فردا و پس فردا جوی آرام همراه با آسمان صاف و آفتابی برای تمام مناطق کشور انتظار داریم. 

مسعود حقیقت روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: امروز موج ضعیفی از ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی در غرب کشور مانند استان های همدان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری در حرکت است؛ از این رو بارش های پراکنده ای را در این مناطق پیش بینی می کنیم.

 

وی افزود: همچنین امروز برای مناطق شرق کشور مانند شمال سیستان و بلوچستان و جنوب استان خراسان جنوبی انتظار وزش باد و گردوخاک را داریم.

 

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور در خصوص وضعیت هوای تهران نیز گفت: برای تهران از فردا تداوم روند افزایش تدریجی دما را همراه با سرمای صبحگاهی انتظار داریم اما از دو روز دیگر روند افزایش دما را هم در بیشینه و هم در کمینه دمای صبحگاهی این استان شاهد خواهیم بود که در ادامه این روند، آسمانی صاف و نیمه ابری خواهیم داشت.

 

حقیقت ادامه داد: امروز صبح دمای هوای تهران منفی هشت درجه بود و انتظار داریم در گرمترین ساعات به یک تا دو درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.

 

وی وضعیت هوای فردا چهارشنبه تهران را نیز این گونه اعلام کرد: فردا بیشینه دمای تهران به دو تا سه درجه همراه با سرمای صبحگاهی خواهد رسید. از پس فردا از سرمای صبحگاهی کاسته شده و بیشینه دما افزایش می یابد.

 

** سردترین و گرمترین مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور سردترین و گرمترین مناطق کشور را در استان های اردبیل و سیستان و بلوچستان اعلام کرد و گفت: ایستگاه های هواشناسی، امروز فرودگاه اردبیل را با کمینه دمای منفی 26،1 درجه، به عنوان سردترین و منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان را با دمای 26،5 درجه به عنوان گرمترین مناطق کشور نشان می دهند.

 

حقیقت افزود: همچنین امروز سه مرکز استان های بوشهر، اهواز و بندرعباس دمای بالای صفر داشتند و سایر مناطق به ویژه نیمه غربی کشور به دلیل نشست برف، سرمای صبحگاهی را تجربه کردند.

 

وی با بیان اینکه با توجه به روند تدریجی افزایش دما، در مناطق کوهستانی احتمال رخداد بهمن وجود دارد، به مسافرانی که در این مناطق تردد می کنند، توصیه کرد که موارد ایمنی را رعایت کنند.

 

** ورود سامانه بارشی جدید از هفته آینده

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی دیگری از اواخر هفته آینده از سمت غرب کشور خبر داد و گفت: با ورود این سامانه برای تهران انتظار بارش خواهیم داشت که به صورت باران خواهد بود و اگر بارش برف باشد، به شدت بارش اخیر در این استان نخواهد بود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------