فردا سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می شود



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی, هواشناسی
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: فردا - دوشنبه - سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می شود که مناطق زیادی را در بر خواهد گرفت. 

مسعود حقیقت روز دوشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: این سامانه بارشی ابتدا مناطقی در شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات البرز به ویژه در استان قزوین، زنجان و مناطق غربی و مرکزی البرز را در بر می گیرد؛ همچنین بخش هایی از غرب و مرکز و ارتفاعات کرمان هم می تواند رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد را به همراه داشته باشد.

 

وی ادامه داد: روز سه شنبه این سامانه تقویت می شود و بخش های گسترده تری از کشور به ویژه مناطق مرکزی و بخش هایی از مناطق غربی، شمال غربی، راسته البرز و راسته زاگرس را در بر می گیرد که می تواند در این مناطق بارش های خوبی را به همراه داشته باشد.

 

حقیقت گفت: امروز بعدازظهر در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات البرز، مناطق شمال شرق و ارتفاعات کرمان افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق را پیش بینی شده است.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی افزود: همچنین امروز در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد که احتمال وقوع گرد و خاک برای این مناطق دور از انتظار نیست.

 

*** وضعیت تهران/ گرمترین و سردترین نقاط کشور

حقیقت گفت: امروز برای تهران پدیده خاصی پیش بینی نشده است اما همچنان روند افزایش دما داریم، امروز دمای تهران به 27 درجه می رسد و آرام آرام به سمت گرم شدن پیش می رود و فردا به 3 درجه خواهد رسید.

 

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی افزود: فردا احتمال رگبار و بارش های پراکنده به ویژه در ارتفاعات تهران پیش بینی شده اما پایتخت نشینان روز گرمی خواهند داشت.

 

به گفته وی کمینه دمای امروز صبح تهران 18 درجه بود و روز گذشته بیشینه دمای پایتخت 26 درجه بود.

 

حقیقت اظهار داشت: روز سه شنبه در برخی از ساعات به ویژه ساعات بعد ازظهر رگبار ، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی شد است.

 

وی گفت: دیروز اهواز با 41 و لاله زار در استان کرمان با 2 درجه به ترتیب گرمترین و خنک ترین مناطق کشور بودند.

 

*** توصیه به رانندگان و کشاورزان

وی تاکید کرد: رانندگانی که در مناطق شرقی کشور تردد می کنند مراقب وزش باد و وقوع پدیده گرد و خاک باشند و بهتر است در این مواقع توقف کنند.

 

حقیقت گفت: همچنین به کشاورزان نیمه غربی کشور که قصد سم پاشی و محلول پاشی باغات و مزارع را دارند، با توجه به روند افزایشی دما که تا چهارشنبه در کشور رخ می دهد، توصیه می شود از محلول پاشی در ساعات میانی و گرم روز خودداری کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------