ارسال سوال های امتحانات نهایی الکترونیکی شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سوال های امتحانات
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت : در پی لو رفتن بخشی از سوال های درس معارف اسلامی مقطع پیش دانشگاهی، از روز گذشته (شنبه) ارسال تمامی سوال های امتحانات نهایی خرداد همه رشته های تحصیلی به حوزه های امتحانی به صورت الکترونیکی انجام شد. 

عبدالرسول عمادی روز یکشنبه در گفت و گو با  ایرنا با بیان اینکه با ارسال الکترونیکی سوالات امتحان نهایی راه شیادان مسدود شد، افزود : بر اساس برنامه زمان بندی شده قرار بود ارسال الکترونیکی سوالات امتحانی به دلیل تعداد کمتر امتحانات و دانش آموزان، شهریورماه امسال به مرحله اجرا درآید.

 

وی تصریح کرد:این برنامه از روز گذشته و برای اولین بار به صورت ضربتی با همکاری شبانه روزی حوزه های فناوری، حراست، مرکز سنجش، مدیران کل استان ها و مجموعه وزارت آموزش و پرورش به اجرا در آمد و سوالات امتحانی مستقیما از مرکز سنجش برای حوزه های اجرا به روش الکترونیکی ارسال شد.

 

عمادی در ادامه اضافه کرد: بر اساس برنامه اعلام شده دانش آموزان راس ساعت 7:30 دقیقه باید در جلسه حوزه های امتحانی حضور داشته باشند و اگر دانش آموزی بعد از این ساعت برسد به حوزه امتحانی راه داده نمی شود و همان موقع رمز دسترسی به سوالات به مدیران حوزه های اجرایی داده می شود.

 

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در فرصت نیم ساعت مانده به آغاز امتحان، برگه ها تکثیر شده و راس ساعت 8 در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، گفت: با این برنامه واسطه حوزه تکثیر سوالات امتحان نهایی دوره پیش دانشگاهی برداشته شد و از این پس امکان هیچ گونه سو استفاده ای وجود ندارد.

 

عمادی در خصوص لو رفتن بخشی از سوالات امتحان نهایی درس معارف اسلامی نیز گفت: در اولین روز از برگزاری امتحانات نهایی یک ساعت مانده به شروع امتحان خبر رسید که در یکی از حوزه های تکثیر یک صفحه شامل یک سوم سوالات توسط یکی از عوامل اجرایی برای فردی ارسال شده است.

 

وی با اشاره به اینکه حراست وزارت آموزش و پرورش فورا برای شناسایی فرد اقدام کرد و با فاصله کوتاهی وی و شخصی که سوالات برایش ارسال شده بود دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند، ادامه داد: از آنجا که زمان امتحان نزدیک بود و امکان توزیع سوالات به صورت گسترده وجود نداشت، با بررسی های انجام شده مشخص شد این کار تاثیر زیادی در نتیجه امتحان نداشته است.

 

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه روز گذشته نیز برخی از خانواده ها و دانش آموزان مبلغ زیادی را برای خرید سوالات امتحانی پرداخت کرده بودند که همه جعلی بود، به خانواده ها و داوطلبان شرکت در امتحانات نهایی هشدار داد که گول شیادانی که در فضای مجازی مدعی فروش سوالات امتحان نهایی هستند را نخورند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------