قاضی‌زاده هاشمی: اجازه دهید تهمت‌ها علیه رییس صندوق رفاه دانشجویان در دیوان محاسبات اثبات شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, قاضی‌زاده هاشمی
وزیر بهداشت و درمان در مجلس خطاب به نماینده مردم رشت در مجلس گفت: اگر از بنده برخورد با رییس صندوق رفاه دانشجویان را می‌خواهید لااقل به بنده زمان بدهید تا حکم دیوان محاسبات درباره ایشان مشخص شود. 

به گزارش ایسنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در جلسه سوال غلامعلی جعفرزاده از وی که پرسید «علت سوء تدبیر، عدم نظارت، بروز تخلفات عدیده بر خلاف اساسنامه و ضوابط معینه و قوانین جاریه که بعضا دست درازی به بیت‌المال است و همچنین ارائه خدمات نامطلوب و نامناسب بهدانشجویان از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انجام هزینه منابع دانشجویان برای رفاه کارکنان چرا صورت پذیرفته است»، پاسخ داد: صرف گزارش بازرسی و رای اولیه دیوان محاسبات به معنای تخلف قطعی نیست و چه بسا اکثر آراء صادره اصلاح و رای برائت صادر می‌شود.

 

وی ادامه داد: هم رییس جمهور و هم بنده بر این باور هستند که مدیران باید قانونمدار باشند. برای امانت‌داری، اخلاق‌گرایی و توجه به مسائل امنیتی اگر در زیرمجموعه‌ام اتفاق بیفتد به هیچ وجه در برخوردبا متخلفان تردید نمی‌کنم.

 

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: با وجود که اعتبارات چند ده هزار میلیارد تومانی در اختیار وزارت بهداشت است اما جزو کمترین دستگاه‌هایی است که واخواهی شده است و این نشان می‌دهد که کمترین تخلف را داشته‌ایم.

 

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: خدا شاهد است برای پاسخ به این سوال وقت زیادی گذاشتم. علاوه بر وقتی که در کمیسیون گذاشتم شش ساعت و در دو جلسه به آن پرداختم. همین جا از نماینده سوال‌کننده درخواست می‌کنم اجازه دهند دیوان محاسبات رایش را صادر کند و بعد سوالش را از بنده بپرسد. از ایشان خواهش می‌کنم با آبرو و حرمت رییس صندوق رفاه دانشجویان بازی نکنند. از سوال‌شان صرف‌نظر کنند و یا به یک ماه بعد موکول کنند تا دیوان محاسبات رای نهایی‌اش را صادر کند، حرمت افراد در ماه رمضان مضاعف است.

 

وی ادامه داد: معمولا ۹۵ درصد آرای تخلف در مرحله بازرسی قرائت می‌خورد و آراء تشدید می‌شود. شما هم صبر انقلابی داشته باشید و اگر دادگاه ایشان را محکوم کرد بنده اینجا پاسخ تخلف یکی از مدیرانم را بدهم.

 

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان در زمان شروع تصدی آقای مشکینی بالغ بر ۲۶۷ میلیارد تومان موجودی داشت که در طول مدیریت ایشان این موجودی به ۶۲۳ میلیارد تومان افزایش یافت. وام‌هایی که اجازه پرداخت داشتند ۲۳۷ میلیارد تومان بود که ایشان ۵۰ میلیارد تومان هم بیشتر به دانشجویان تسهیلات پرداخت کرد و میزان وام را از ۳۳ درصد به ۳۰۰ درصد افزایش داد. عملکرد رییس صندوق رفاه دانشجویان در طول همه سال‌های مدیریت ایشان توسط سازمان حسابرسی «مطلوب» گزارش شده است.

 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ‌منطقی است که پرونده جزئیات اتهامات و تهمت‌های وارده به آقای مشکینی در دادگاه بررسی شود. دیوان محاسبات چند روز قبل پنج مورد از تخلفات بیست و یک‌گانه‌ای را که نماینده مردم رشت در مجلس آنها را اعلام کرده است مردود اعلام کرد و اگر قدری صبر کنیم بقیه اتهامات وارده نیز مردود اعلام خواهد شد. اگر اینطور شد حرمت و آبروی ایشان چه می‌شود؟ تجاوز به آبروی دیگران از سوی پروردگار وعده عذاب علیم داده شده است.

 

وی ادامه داد: حتی اگر یک مورد از ۲۱ موردی که آقای جعفرزاده در اینستاگرامش منتشر کردند، اثبات نشود جواب ایشان به آبروی از دست رفته مشکینی چیست؟ در حالی که حرمت مومن از کعبه بالاتر است و رسوا کردن مومن خروج از بندگی خدا تلقی می‌شود.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپس از رییس صندوق رفاه دانشجویان که در جلسه علنی امروز حضور داشت، خواست تا برخیزد و رو به نمایندگان مجلس بایستد.

 

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: ایشان را متهم به سوء استفاده از منابع صندوق رفاه دانشجویان می‌کنند در حالیکه پدر و دو برادر ایشان شهید شدند. اگر از بنده برخورد با متخلف را می‌خواهید لااقل زمان بدهید تا دیوان محاسبات حکم قطعی‌اش را صادر کند.

 

وی ادامه داد: بنده و شما هم طی پنج سال گذشته در دیوان محاسبات پرونده‌های مختلفی داشتیم که همه آنها برائت خورده است، اجازه دهید که تکلیف ایشان هم روشن شود و سختگیری نکنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------