نماینده قصرشیرین:سلبریتی ها30میلیاردتومان از مردم برای زلزله گرفته اند اما ندیدیم خرج کنند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, زلزله

 

 روزنامه اعتماد با فرهاد تجری نماینده قصرشیرین مصاحبه ای انجام داده است.

 

بخشی از اظهارات او را می خوانید: 

*برآورد اين است كه حدودا ٣٠ ميليارد يا شايد بيشتر كمك‌هاي مردم به حساب سلبريتي‌ها و شخصيت‌ها واريز شده است. بخشي از اين مبالغ هزينه شده است ولي بخشي از آن براي بهبود وضعيت اين مردم هزينه نشده و شايد در حساب‌ها مانده است. به هرحال اين موضوعي است كه مطرح شده است. ٩ ميليارد به حساب يكي از آقايان واريز و نزديك به ٣ تا ٥ ميليارد به حساب ديگري واريز شده است و شخصيت‌هاي ديگر هم مبالغ ديگري را جمع‌آوري كرده‌اند.

 

* ما تاكنون نديديم كه سلبريتي‌ها در جايي از كرمانشاه هزينه كرده باشند و نمود عيني داشته باشد. اتفاقي كه افتاد اين بود كه در شرايط بحراني و حاد، اين افراد كمك‌‌ها را جمع‌آوري كردند تا به مردم زلزله‌زده برسانند اما اين مبالغ در حساب ماند و امروز كه قرار است براي مردم هزينه شود، با توجه به افزايش قيمت‌ها و نرخ تورم و مسائل ديگري كه پيش آمده، از ارزش اين پول‌ها خيلي كاسته شد و اگر همان روزها براي مردم هزينه مي‌شد شايد خيلي كمك جدي‌تر، موثرتر و قابل توجهي بود.

 

* در حسن نيت اين افراد شكي نيست اما در زمان خودش اين كار انجام نشد. البته كساني هم بودند كه شماره حساب اعلام كردند اما هيچ نقشي از هزينه‌كردشان نيست. به هرحال عده‌اي از احساسات مردم سوءاستفاده كردند و معلوم نشد كمك‌هاي جمع‌شده را براي خودشان جمع كردند يا خرج ديگري كردند و به چه شكل هزينه شد. اين هم از مشكلاتي بود كه متاسفانه به دليل حس نوع دوستي مردم به وجود آمد. كمك‌ها را افراد زيادي جمع‌آوري كردند و هيچ حساب كتابي نداشت.

 

*انتظار مي‌رود كه دستگاه‌هاي نظارتي مانند وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، اطلاعات نيروي انتظامي و دادستاني به عنوان مدعي العموم با ورود به اين موضوع به صورت دقيق ميزان اين پول‌ها را مشخص كنند. در همين زمينه نامه‌نگاري‌هايي انجام شده و ما از مسوولان درخواست كرديم تا به اين موضوع نظارت كنند. معاون اول قوه قضاييه دستور پيگيري موضوع را دادند كه اميدواريم هرچه زودتر اين موضوع براي مردم روشن شود.

 

*تمام اينها به دليل ضعف مديريت هلال‌احمر است. در شرايط بحراني بايد تمام كمك‌ها از مجرا و مسير هلال احمر به دست مردم برسد. ضعف و ناتواني هلال احمر در انجام وظيفه‌شان و همچنين عدم اعتماد مردم باعث شده كه هر شخصي براي خودش شماره حساب اعلام و شروع به جمع‌آوري كمك‌هاي مردم كند كه در نتيجه يك فضاي غيرقابل مديريت و نادرست شكل بگيرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------