اعلام نتیجه معاینات روانپزشکی: کودکان از آموزش های متناسب در خصوص مسایل جنسی برخوردار نبوده اند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, روانپزشکی
برخلاف برخی شایعات، هیچ کدام از والدین رضایت نداده‌اند و همه آنان با جدیت پیگیر شکایت‌شان هستند.

عصرایران - همزمان با آغاز فرایند رسیدگی قضایی به پرونده حادثه غیر اخلاقی دبیرستان تهران، رئیس سازمان پزشکی قانونی از عدم تمایل خانواده‌ها با معاینه فیزیکی دانش آموزان در پزشکی قانونی خبر داد به همین خاطر، این دانش آموزان فعلا معاینات روانپزشکی شده‌اند تا میزان صدمات روحی آنان بررسی شود.

 

طبق آنچه که احمد شجاعی، ریاست سازمان پزشکی قانونی درگفت‌و‌گو با روزنامه ایران گفته است «از میان 8 دانش‌آموزی که از طریق دادسرا به پزشکی قانونی فرستاده شدند، فقط 6 نفر حضور پیدا کردند و با توجه به اینکه والدین و دانش‌آموزان تمایلی به معاینه فیزیکی فرزندانشان نداشتند، ما نتوانستیم معاینه‌ای انجام دهیم اما با توجه به وضعیت روحی و روانی دانش‌آموزان آنها را به روانشناس معرفی کردیم تا تحت روانکاوی قرار بگیرند».

 

اولین جلسه دادگاه تجاوز به دانش آموزان نیز شنبه گذشته در شعبه ششم بازپرسی دادسرای ارشاد برگزار شد که تا ظهر طول کشید و خانواده 7 تن از شاکی‌ها اظهارات خود را برای بازپرس پرونده و همچنین جعفری دولت آبادی، دادستان تهران که به لحاظ اهمیت موضوع در جلسه حضور پیدا کرده بود تشریح کردند.

 

این جلسه پشت درهای بسته برگزار شد و نه تنها خبرنگاران بلکه متهم این پرونده یعنی معاون انضباطی مدرسه پسرانه معین نیز، هنگام بیان اظهارات شاکی‌ها بیرون از اتاق نگه داشته شد.

 

بنار آنچه در اولین جلسه رسیدگی به این پرونده گفته شد، جلسات غیرعلنی است و برخلاف برخی شایعات، هیچ کدام از والدین رضایت نداده‌اند و همه آنان با جدیت پیگیر شکایت‌شان هستند.

 

اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران هم از شکایت 15 نفر از اولیا در این پرونده خبر داده و گفته است: « تا کنون این تعداد از اولیاء شکایت کرده‌اند اما امکان دارد افراد دیگری هم به تعداد شکات اضافه شوند».

 

از سوی دیگر به گفته مهدی صابری رئیس بخش معاینات روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی، تاکنون 7 نفر از دانش آموزان حادثه غیر اخلاقی دبیرستان تهران به این مرکز مراجعه کرده‌اند. طبق بررسی های صورت گرفته توسط این بخش، مشخص شده که این دانش آموزان دچار آسیب روانی شده‌اند چرا که «رفتارها و صحبت هایی در مورد مسائل جنسی با آنها صورت گرفته که این دانش آموزان آمادگی آن را نداشتند و به همین دلیل آزار تلقی می شود ».

 

صابری در گفت و گو با ایرنا در عین حال تصریح کرد که این دانش آموزان قبلا تجربه اذیت و آزرهای جنسی را نداشتند و این احتمال وجود دارد در ‌آینده آسیب‌های روانی ظاهر شود.

 

به گفته این مسؤول، دانش آموزان آزار دیده، نسبت به سن و سالشان از آموزش های متناسب با سن‌شان توسط خانواده در خصوص مسائل جنسی برخوردار نبودند چرا که آنان در پایه هفتم و هشتم تحصیل می کنند و حدود 13تا 14 سال سن دارند به همین خاطر مطالبی که از سوی متهم به آنها گفته شده، برای آنان جذاب بود و موجب کنجکاوی‌شان شده و همین طور بخشی هم موجب لذت آنها بوده، که مورد استقبال قرار گرفته اند و از آنها سوء استفاده شده است.

 

با توجه به تعطیلی‌های پیش رو،‌ گفته می شود که جلسات بعدی رسیدگی به این پرونده هفته آینده خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------