امروز؛ وزش باد شدید در برخی استان‌ها / فردا تهران آفتابی است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: در برخی از ساعات بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در استانهای تهران، البرز، قزوین و مرکزی و شرق اصفهان شاهد باد نسبتا شدیدی خواهیم بود که گاهی با گرد و خاک همراه است. 

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: در برخی از ساعات بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در استانهای تهران، البرز، قزوین و مرکزی و شرق اصفهان شاهد باد نسبتا شدیدی خواهیم بود که گاهی با گرد و خاک همراه است.

 

مسعود حقیقت روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای تهران امروز، 17 خرداد ماه، پدیده خاصی به جز وزش بادی که منجر به گرد و خاک می شود، پیش بینی نخواهد شد.

 

وی ادامه داد: بیشینه دمای امروز پایتخت مانند دیروز به 37 درجه سانتیگراد می رسد و صبح فردا هم پدیده جوی خاصی نداریم، فقط در ساعات بعدازظهر احتمال ناپایداری خفیف وجود دارد.

 

حقیقت درباره وضعیت جوی هوای پایتخت در روز قدس امسال نیز گفت: روز قدس در تهران پدیده خاص جوی نداریم و هوا همچنان گرم و تقریبا آفتابی است.

 

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: بیشینه دما در فردا (جمعه) در تهران مقداری افت پیدا می کند اما شنبه (19 خرداد ماه) شاهد 3 تا 4 درجه افت دما خواهیم بود.

 

** کاهش 4 تا 6 درجه ای هوا در استانهای شمالی

وی گفت: از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده، با نفوذ جریانات شمالی کاهش نسبی دما بین 4 تا 6 درجه ابتدا در استانهای ساحلی خزر رخ می دهد و به تدریج در شمال شرق کشور شاهد کاهش دما خواهیم بود.

 

حقیقت ادامه داد: از روز شنبه در استانهای واقع در دامنه های البزر هم شاهد کاهش دما خواهیم بود.

 

وی افزود: آخرین سامانه های هواشناسی نشان می دهد که امروز، رگبار باران و گاهی رعد و برق، وزش باد به ویژه در ساعات بعدازظهر در شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شرق مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات سمنان و کرمان را در پیش خواهیم داشت.

 

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: فردا هم بارش علاوه بر نواحی فوق، در ارتفاعات شرقی استان تهران مانند فیروزکوه، دماوند و آبعلی هم پیش بینی می شود.

 

وی افزود: این موج شنبه هفته آینده تقویت می شود و رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان های شمال غرب، شمال شرق، دامنه های شمالی و جنوبی البزر و بخش هایی از زاگرس مرکزی و همچنین بخش هایی از مرکز کشور و ارتفاعات کرمان رخ می دهد.

 

حقیقت افزود: همچنان در دو سه روز آینده، وزش باد در استان های نیمه شرقی کشور، دامنه های البزر و برخی نقاط استان خوزستان، ایلام و بوشهر پیش بینی می شود که می تواند در این مناطق با گرد و خاک همراه باشد و کیفیت هوا را تحت تاثیر قرار دهد.

 

وی به کشاورزان نیمه جنوبی کشور توصیه کرد که امروز و دو روز آینده، بین ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر از محلول پاشی یا سم پاشی در مزارع و باغ ها خودداری کنند.

 

حقیقت همچنین به کشاورزان به ویژه استخرداران پرورش ماهی در استان های گیلان، مازندران و گلستان هشدار داد که مراقب ورود آب گل آلود به استخرهای پرورش ماهی باشند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------