وقوع رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کشور/در حاشیه رودخانه‌ها چادر نزنید



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای از وقوع رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید در بعد از ظهر و اوایل امشب و فردا(۲۰ و ۲۱ خرداد) خبرداد. 

به گزارش ایسنا در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: امروز (۲۰ خرداد)  در نیمه جنوبی استان اردبیل، استان‌های زنجان، قزوین، دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز، مازندران،  گلستان، سمنان و خراسان شمالی و فردا (۲۱ خرداد) در نیمه جنوبی استان اردبیل، استان‌های زنجان، قزوین، دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز، مازندران، گلستان، سمنان و خراسان شمالی، برخی نقاط آذربایجان شرقی بخصوص دامنه‌های غربی سهند و شمال آذربایجان غربی، وقوع رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید در بعد از ظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

 

 احتمال رخداد توفان‌های تندری  در روزهای نسبتا گرم بهاری و تابستان با تشکیل ابرهای جوششی دربعد از ظهر و اوایل شب بسیار زیاد است. از این رو  وقوع بارش‌های رگباری با پتانسیل تشدید روانآب و ایجاد سیل‌های ناگهانی، وقوع آذرخش و ریزش تگرگ در مناطق مستعد همچنین تندبادهای لحظه‌ای در این مناطق پیش‌بینی می‌شود. 

 

بر این اساس از برپایی چادر و کمپینگ  در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنید. هنگام وزش باد شدید و شرایط توفانی در مکان‌های امن به‌طور موقت پناه بگیرید و با مشاهده رعد و برق از استقرار در مناطق مرتفع و نزدیکی  دکل‌های برق و درختان اجتناب کنید.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------