جولان مانکن‌های زنده برای «بالاشهری‌ها»



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مانکن‌های زنده
کافی است یکی از این «مال»های پرسروصدا که هر روز مثل قارچ سر از تن این شهر بی‌رمق درمی‌آورند، بخواهند مراسم افتتاحیه بگیرند

 به  گزارش شهروند  ؛آنها معمولا صاف و ایستاده جا خوش کرده‌اند پشت ویترین‌های پررنگ و لعاب مغازه‌هایی که لباس‌هایشان را بر تن آنها کرده‌اند؛ مانکن‌های مجسمه‌ای سال‌هاست که لباس تولیدی‌ها یا برندهای مختلف لباس را تبلیغ می‌کنند و حالا به‌نظر می‌رسد با ورود مانکن‌های زنده‌ای که لباس‌ها را بر تن کرده و در میان مشتری‌ها جولان می‌دهند و دلشان را می‌برند، بازار مانکن‌های مرده کم‌کم کم‌رونق می‌شود. اما اگر می‌خواهید این مانکن‌های زنده را ببینید در جنوب یا حتی مرکز شهر تهران چیزی نصیبتان نمی‌شود. باید به «بالای شهر» بروید؛ جایی حوالی الهیه، فرمانیه، جردن یا حتی ونک.

 

کافی است یکی از این «مال»های پرسروصدا که هر روز مثل قارچ سر از تن این شهر بی‌رمق درمی‌آورند، بخواهند مراسم افتتاحیه بگیرند، آن موقع است که سر و کله این مانکن‌های زنده پیدا می‌شود. مانکن‌هایی که می‌خواهند با حرکاتی زنده به مشتری‌های «باکلاسشان» بگویند بیایید و لباس‌های «باکلاس» ما را بخرید. در شلوغی این «سنترهای» پرافاده، مانکن‌ها در ویترین برای عکاسان ژست می‌گیرند، دستشان را تکان می‌دهند، به میان مشتری‌ها می‌آیند و حتی با آنها حرف می‌زنند.

 

اما درآمد این مانکن‌ها جدا از لباس‌هایی است که برای کارفرمایانشان به تن کرده‌اند. آن‌طور که یکی از طراحان ایونت‌هایی که مانکن‌ها به وسیله استایلیست‌ها مجال بروز و ظهور دارند می‌گوید، معمولا کسانی که در اینستاگرام بیش از ١٠٠ کا یعنی ١٠٠‌هزار نفر فالوور یا دنبال‌کننده دارند، قیمت‌های ١٠میلیونی برای خود در نظر می‌گیرند. البته این هم رقمی است که بلاگرها برای پست‌های اینستاگرامی خود قیمت‌گذاری می‌کنند و عرف خاصی ندارد. اما این قیمت‌گذاری هم درست یا غلط جا باز کرده است. اما اگر شما خود دعوت‌شان کنید و کارفرما شوید، هر کسی قیمت خود را اعلام می‌کند که معمولا دو برابر آن قیمتی است که ما برایتان برآورد می‌کنیم. اما نمایش زنده، تقلید و استفاده از شیوه‌های اجرا به سبک غربی نظیر  Cat Walkدر ایران ممنوع است و مجری نمایش باید نسبت به طراحی و اجرای نمایش به سبک ایرانی (متناسب با هویت ملی و اسلامی) عمل کند.

 

براساس قانون، بازدید از نمایش زنده لباس بانوان برای آقایان و بالعکس ممنوع نیست، اما قیودی دارد. این بازدیدها فقط مخصوص متخصصان در سانس‌های محدود، مشخص و از پیش اعلام‌شده مجاز است. این نیز با رعایت مواردی چون نمایش داده نشدن برجستگی‌های بدن مانکن، تنگ یا چسبان نبودن لباس و نمایش موی مانکن یا هرگونه آرایش غیرمتعارف و نامتجانس با فرهنگ اسلامی و ایرانی در نمایشگاه است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------