وزیرآموزش و پرورش : تشکیل گروه نظارت بر ثبت نام مدارس و کمک های اولیا



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, وزیرآموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دریافت گزارش هایی مبنی بر اجحاف و سختگیری به اولیا در برخی مدارس، گفت:گروهی مامور شده اند تا مهرماه مراقبت و کنترل های لازم را انجام دهند تا حقوقی از اولیا و دانش آموزان تضییع نشود. 

به گزارش ایرنا، سید محمد بطحایی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه ثبت نام دانش آموزان در مدارس تفاوتی با سال های گذشته ندارد، افزود: وظیفه دیگر این گروه نظارت بر کمک هایی است که به عنوان مشارکت از اولیا گرفته می شود، تا اجباری در کار نباشد. مسائل این چنینی اصل کار تربیتی مدارس را به حاشیه می برد.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به صورت متمرکز در سطح ستاد و ادارات کل استان ها کنترل های لازم برای ثبت نام انجام می شود تا شاهد تخلفاتی در این زمینه نباشیم، گفت: ستاد ثبت نام نیز همانند هر سال تشکیل و محدوده جغرافیایی تعیین شده است و به دلیل اینکه در برخی مدارس استقبال بیش از ظرفیت است، مجبور به تعیین محدوده جغرافیایی هستیم که ستاد ثبت نام مسئولیت کار را بر عهده دارد.

 

وزیر آموزش و پرورش در مورد تعطیلات زمستانی دانش آموزان نیز اظهار داشت: هنوز به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم و در این رابطه باید طرحی از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

 

بطحایی در خصوص آزار جنسی در مدرسه پسرانه غرب تهران نیز اظهار داشت: اجازه بدهید در این مورد توضیحی ندهم و مقامات قضایی اول کار خودشان را انجام دهند و بعد اگر لازم بود توضیحاتی هم بنده ارائه دهم.

 

وی در باره اینکه با برگزاری آزمون استخدامی چند درصد کمبود معلم برای مهرماه امسال جبران می شود، نیز اظهار داشت: پیش بینی ها برای جبران کمبود نیروی انسانی انجام شده و جای نگرانی نیست.

 

وی تصریح کرد:ورودی های دانشگاه فرهنگیان که امسال فارغ التحصیل شده و نیروهای حق التدریس که از گذشته با ما وزارت آموزش و پرورش همکاری داشته اند، بخشی از مشکل نیرو را برطرف می کنند.

 

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: برای سال های آینده که شیب بازنشستگی در این وزارتخانه بیشتر خواهد شد پیش بینی هایی صورت گرفته و امید است آموزش و پرورش با کمترین مشکل مهر امسال را آغاز کند.

 

بطحایی در رابطه با برخی نگرانی ها درباره تخلفات احتمالی گزینش دانش آموزان برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان نیز گفت: مرکز سنجش آموزش و پرورش کار استعدادیابی و هوش دانش آموزان را عهده دار است و همه امتحانات نهایی، امتحانات متمرکز و آزمون های کنکور سازمان سنجش آموزش کشور با همکاری این مرکز انجام می شود و از این جهت هیچ نگرانی مردم نباید نداشته باشند.

 

وی بیان داشت: این مسیر جدید نیازمند همکاری مردم است و دانش آموزان برای سنجش به مطالعه کتاب های کمک درسی، آموزشی و کلاس های آموزشی ندارند و محور اصلی سنجش، هوش و استعدادیابی است.

 

وزیر آموزش و پرورش درباره ضد و خوردهایی که گاه در مدارس وجود دارد نیز عنوان کرد: همانگونه که حقوق دانش آموزان برای ما مهم است در مقابل، حقوق معلمان، مدیران و کارکنان مدارس نیز بخش دیگری از وظایف مسئولان این وزارتخانه به شمار می رود و این یک کار دو طرفه است.

 

بطحایی یادآورشد:ما گاه در رسانه ها و شبکه ها می بینیم که یک تنبیه بدنی یا تحقیر شخصیت دانش آموزی صورت می گیرد با همان مسئولیتی که بنده و دیگر مدیران ارشد وزارتخانه دارند باید از وقوع این مسائل جلوگیری کنیم اما در عین حال از خطاها و تعرضات جسمی و بدنی که به معلمان نیز می شود نیز نباید چشم پوشی کرد.

 

وی تصریح کرد: بنده مکلف هستم این تخلفات را به عنوان همکار آن معلم و عضوی از خانواده آموزش و پرورش پیگیری کنم بنابراین هر دو جنبه برای وزارت آموزش و پرورش و مدیران این وزارتخانه مهم است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------