افزایش پلکانی مستمری‌ها مربوط به بازنشستگان لشگری و کشوری است/ دولتی‌ها بگویند برای مستمری بگیران تأمین اجتماعی چه برنامه‌ای دارند



  اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,بازنشستگان
بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران گفت: طبق آمارهای رسمی سازمان تامین اجتماعی، ۶۵ درصد مستمری بگیران این سازمان در مرز حداقل بگیری قرار دارند؛ یعنی اینکه دغدغه معاش کارگران بازنشسته جدی است و آنها به چیزی فراتر از شنیدن حرف های کلی مقامات دولتی اهمیت می‌دهند. 

به گزارش ایلنا، حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران) از مسئولان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خواست تا به جای کلی گویی در مورد وضعیت عمومی بازنشستگان، برنامه‌های مشخص خود را در مورد هرگروه از بازنشستگان اعلام کنند.

 

وی یادآور شد: در کشور نزدیک به ۱۷ صندوق بازنشستگی داریم که هرکدام براساس مقرارت خاص خودشان مستمری پرداخت می‌کنند.

 

ایزدان افزود: با این حال مسئولان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی طوری از برنامه های دولت برای بازنشستگان صحبت می‌کنند که انگار وضعیت خدمات رسانی به همه بازنشستگان برابر است.

 

این فعال کارگران بازنشسته افزود: به عنوان مثال وزیر کار در تلویزیون  از برنامه افزایش پلکانی مستمری بازنشستگان خبر می‌دهد؛ اما نمی‌گوید این برنامه شامل حال کدام گروه از بازنشستگان می‌شود.

 

وی افزود: امروز بیشتر کارگران بازنشسته می‌دانند که وقتی دولتی‌ها از اختصاص بودجه برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان حرف می‌زنند، این وضعیت بازنشستگان کشوری و لشگری است که قرار است تغییر کند.

 

ایزدان افزود: همه می‌دانیم که سازمان تامین اجتماعی، بودجه و منابعی مستقل دارد و برخلاف صندوق‌های بازنشستگی دیگر کوچکترین وابستگی به بودجه دولتی ندارد؛ برای همین از وزارت رفاه می‌خواهیم صادقانه با کارگران بازنشسته سخن بگویند.

 

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران افزود: دولتی‌ها حداقل می‌توانند به بازنشستگان تامین اجتماعی بگویند که برای افزایش مستمری‌های سال ۹۷ چه برنامه‌ای دارند.

 

وی ادامه داد: وقتی طبق آمارهای رسمی سازمان تامین اجتماعی، ۶۵ درصد مستمری بگیران این سازمان در مرز حداقل بگیری قرار دارند؛ یعنی اینکه دغدغه معاش کارگران بازنشسته جدی است و آنها به چیزی فراتر از شنیدن حرف های کلی مقامات دولتی اهمیت می‌دهند.

 

وی در عین حال یادآور شد: در حال حاضر مهمترین مطالبه کارگران بازنشسته از دولت این است که در کنار پرداخت مطالبات معوقه سازمان تامین اجتماعی، منابع لازم برای طرح همسان سازی را تامین کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------