هشدار دوم سازمان هواشناسی؛ وقوع کولاک برف در محورهای تهران-چالوس و جاده هراز



  اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  ,هواشناسی
سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای هشدار دارد: چهارشنبه (۲۵ بهمن ماه) نواحی کوهستانی بویژه در محورهای تهران به چالوس و جاده هراز لغزندگی جاده و کاهش دید به علت مه آلودگی و کولاک برف پیش بینی می شود بنابراین اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارتهای احتمالی شامل برنامه‌ریزی زمان مناسب برای سفر، تجهیز به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی توصیه می شود. 

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با انتشار اخطاریه‌ای اعلام کرد: برای امروز بارش باران همراه با بارش برف در نواحی کوهستانی و وزش باد در غرب و جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب کردستان وکرمانشاه، بارش برف در شمال زنجان و نواحی کوهستانی در استان‌های قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

 

فردا (۲۴ بهمن ماه) بارش باران و برف و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، مازندران، گیلان، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استانهای لرستان و چهارمحال و بختیاری، بارش باران و وزش باد شدید در استان‌های لرستان، شمال و شرق خوزستان و ایلام گاهی با رگبار باران و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها قابل پیش‌بینی است و بارش در مناطق کوهستانی در جنوب لرستان و شمال چهارمحال و بختیاری عمدتا به شکل برف خواهد بود.

 

چهارشنبه (۲۵ بهمن ماه) بارش برف و وزش باد شدید در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران، سمنان، ارتفاعات گلستان، استان خراسان‌شمالی، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، بارش باران و وزش باد شدید، همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در جنوب چهارمحال‌ و بختیاری، کهکیلویه‌ و بویراحمد و شرق خوزستان پیش‌بینی می‌شود. در این مدت نواحی کوهستانی این مناطق بویژه در محورهای تهران به چالوس و جاده هراز لغزندگی جاده و کاهش دید به علت مه آلودگی و کولاک برف پیش بینی می شود بنابراین اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارتهای احتمالی شامل برنامه ریزی زمان مناسب برای سفر، تجهیز به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی توصیه می شود.

 

روز سه‌شنبه وزش باد شدید در استان‌های خوزستان و بوشهر موجب گردوخاک و کاهش دید می شود و احتمال اختلال در حمل و نقل بخصوص در نشست و برخاست هواپیما در فرودگاههای استان خوزستان وجود دارد.

 

همچنین سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «فردا (۲۴ بهمن ماه) به سبب وزش باد شدید جنوبی روی خلیج فارس مرکز و غرب خلیج فارس در سواحل بوشهر و خوزستان مواج و طوفانی است. حداکثر ارتفاع موج در این روز بین ۲ تا ۳ متر پیش‌بینی می‌شود. از این رو توصیه می‌شود در تردد شناورهای سبک محدودیت اعمال شود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------