شهردار اصفهان: عدالت مانند باران، غلظت خشونت را می گیرد



  اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی  , شهردار اصفهان
شهردار اصفهان گفت: وکیل باید به گونه ای عمل کند که انصاف را پررنگ و به آن نقش اساسی بدهد. هرچند امکان دارد عدالت خشن باشد. اما انصاف عصای دست عدالت است. عدالت مثل باران غلظت خشونت را می گیرد و آن را مثل رحمت الهی تلطیف می کند و ترمیم قانون را عهده دار است. 

به گزارش ایسنا، قدرت الله نوروزی امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: حقوق مجموعه قوانینی است که برای تنظیم روابط اجتماعی یک جامعه تنظیم شده و نظم و عدالت آن چیزی است که حقوق به دنبال اجرای آن است و دولت زمینه اجرا شدن آن را ضمانت می کند.

 

وی با بیان اینکه رفتار وکلا نشانه عدالت و انصاف در جامعه است، افزود: ماموریت اصلی وکلا پیگیری عدالت است و اگر عدالت برقرار شود به دنبال آن نظم هم در جامعه بر قرار می شود. افلاطون گفته است عدالت باید با حروف ریز در وجود همه و با حروف بزرگ باید در وجود دولت نوشته شود، بنابراین عدالت در وجود همه وجود دارد.

 

شهردار اصفهان با اشاره به واژه عدالت، انصاف و حق گفت: این سه واژه پر معنا هستند که به قول راغب اصفهانی عدالت بر دو قسم عدالت طبیعی و عدالت شرعی است. از طرف دیگر عدالت طبیعی، یک عدالت مطلق و نسخ ناپذیر است. هرچند در طول تاریخ برخی از حکومت ها با شعار عدالت ظلم کرده اند. 

 

نوروزی معتقد است وکیل باید به گونه ای عمل کند که انصاف را پررنگ و به آن نقش اساسی بدهد. هرچند امکان دارد عدالت خشن باشد. هرچند انصاف عصای دست عدالت است. عدالت مثل باران غلظت خشونت را می گیرد و آن را مثل رحمت الهی تلطیف می کند و ترمیم قانون را عهده دار است. 

 

وی با اشاره به این موضوع که انصاف بر اساس وضع موجود قضاوت می کند و این وکلا هستند که می توانند به نظام حقوقی کشور نرمش ببخشند و شعله ای از عدالت را که تحمل آن سخت است را به گونه ای از میان بردارند، تصریح کرد: وکیل به عنوان یک بال فرشته و عدالت با کمک انصاف می توانند در راستای استقرار نظم در روابط اجتماعی گام بردارند. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------