39 درصد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، بازماندگان متوفیان هستند



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,مستمری‌بگیران
تعداد پرونده‌های بازمانده بیمه‌شدگان متوفی سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال ٩٥ معادل ٧٥٦ هزار و ١٣٦ مورد است که در مجموع ١ میلیون و ١٠٤ هزار و ٦٣٢ بازمانده را در برمی گیرد. بازماندگان ٣٩ درصد کل مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی را تشکیل می‌دهند. 

به گزارش ایسنا، مستمری بازماندگان از جمله تعهدات بلندمدت سازمان است که در صورت فوت بیمه شده، بازنشسته یا ازکارافتاده، طبق شرایط مقرر در قانون به بازماندگان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

 

نسبت افراد بازمانده با فرد متوفی به جهت شرایط خاص پرداخت این مزایا به آنها و همچنین لحاظ این نسبت در محاسبات آکچوئری دارای اهمیت است. بر اساس آخرین آمار گردآوری شده تا پایان سال ٩٥؛ تعداد ٦٥٣ هزار نفر از بازماندگان (معادل ٥٩ درصد) را همسران بازمانده تشکیل می دهند. ٤٣٨ هزار نفر (معادل ٤٠ درصد) از بازماندگان فرزندان بازمانده هستند که یک چهارم آنها پسر و سه چهارم آنان دختر هستند. همچنین ١ درصد از بازماندگان را مادران و ٣‏/٠ درصد از آنان را پدران تشکیل می‌دهند.

 

استان تهران با ٢٣٥ هزار و ٩٣ بازمانده بیشترین آمار بازماندگان تحت پوشش تأمین اجتماعی را دارد. استان خوزستان با ١٠١ هزار و ٧٥٢ نفر دومین استان و اصفهان با ٩١ هزار و ٢٦٤ نفر سومین استان از نظر تعداد مجموع بازماندگان هستند.

 

از نظر تعداد همسران بازمانده استان اصفهان با ٥٩ هزار و ١٥٣ نفر دومین استان و خوزستان با ٥٢ هزار و ٤٣ نفر سومین استان محسوب می شود. در استان تهران نیز ١٤٧ هزار و ٥٨١ همسر بازمانده تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

 

طی سال ٩٥ در تمامی استانها تعداد بازماندگان مستمری بگیر از سازمان تأمین اجتماعی نسبت به سال ٩٤ افزایش داشته است که بیشترین رشد مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ١٣ درصد افزایش است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی،استان آذربایجان غربی با ١٢ درصد و استان کردستان با ١١ درصد افزایش تعداد بازماندگان دیگر استانهایی هستند که بیشترین رشد را در تعداد بازماندگان مستمری بگیر از سازمان تأمین اجتماعی دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------