جانورهایی که به سفره هفت‌سین اضافه شدند



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مار
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان گقت: خریدوفروش تمامی گونه‌های مختلف جانوری بدون اخذ مجوز، خلاف قانون و ممنوع است.

 نبی‌الله قائد رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برابر قوانین محیط‌زیست با متخلفین به شدت در ایام عید برخورد خواهد شد، افزود: متأسفانه با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به خریدوفروش گونه‌های مختلف جانوری می‌کنند. این گونه‌ها شامل مارمولک‌ها، مارها، لاک‌پشت برکه‌ای و یا سمندر هستند که خلاف قوانین و مقررات محیط‌زیست است.

 

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر تشکیل پرونده قضایی، ضرر و زیان ناشی زنده‌گیری جانوران وحشی نیز از آن‌ها گرفته می‌شود. بسیاری از این گونه‌ها نادر و در معرض خطر انقراض هستند. متأسفانه در بسیاری از موارد این کار موجب انتقال برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان می‌شود.

 

قائدرحمتی بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده و تشکیل جلسات مربوطه با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در آستانه عید نوروز و ایام تعطیلات با متخلفینی که اقدام به خریدوفروش گونه‌های جانوری وحشی در اماکن عمومی و میادین بازارها کنند به شدت برخورد خواهد شد و به همین منظور گشت‌های ویژه‌ای جهت کنترل این قبیل فعالیت‌های غیرمجاز در سطح استان و شهرستان‌های تابعه تشکیل شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------