ربیعی: اشتغال فراگیر از اردیبهشت ماه سال آینده خیز می گیرد



  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, ربیعی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خیز بزرگ اجرای طرح اشتغال فراگیر از اردیبهشت ماه سال 97 خبر داد و گفت که نتایج این طرح در سال آینده به خوبی قابل رویت خواهد بود.

 «علی ربیعی» روز چهارشنبه در گفت وگو با  ایرنا افزود: خوشبختانه کارکرد سامانه برای ثبت نام اشتغال روستایی در این طرح افزایش یافته است.

 

وی اظهار داشت: عده ای تصور می کردند که تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستایی تخصیص می یابد در حالیکه اشتغال این مناطق بر اساس مطالعه دقیق علمی از سوی کارشناسان حوزه کار و ظرفیت های هر منطقه تنظیم شده است.

 

ربیعی از ثبت نام 300 هزار نفر در سامانه اشتغال روستایی در وهله نخست خبر داد و گفت: با غربالگری 80 هزار نفر شناسایی شدند که تسهیلات برای اشتغال آنان 14هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: برای ما مهم پرداخت وام نیست و به عبارتی از پاشیدن پول بشدت پرهیز می کنیم زیرا مهم برای ما ایجاد اشتغال است.

 

وی تاکید کرد: تسهیلات بر اساس اشتغال در رسته های شناسایی شده تخصیص می یابد که در کنار متقاضی ایجاد شغل باید کارآفرین و مشاوره باشند و بازار فروش هم شناسایی شده باشد.

 

ربیعی با بیان اینکه بین سرعت و دقت دچار گرفتاری شده ایم، ادامه داد: اطمینان می دهم با دقت هایی که صورت گرفته، از اردیبهشت خیز می گیریم و سعی بر این است تا بانک ها در ماه های تیر و شهریور سال 97 به اشتغال فراگیر در رسته های مختلف عمل کنند.

 

وی تاکید کرد: خوشبختانه در برخی از رسته ها نظیر گردشگری خوب عمل شده و متقاضی برای فعالیت در این بخش زیاد است. رسته های پرکشش متقاضی زیادی دارند و نتایج اشتغال فراگیر از سال 1397 قابل رویت خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------