افزایش فزاینده سایز دور کمر ایرانیان



  اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی , چاقی
یک رژیم درمانگر گفت: به طبع همه کشورها، متأسفانه سایز دور کمر افراد در کشور ما نیز به طور معنادار و فاجعه‌آمیزی رو به افزایش است. 

دکتر «سیدرفیع عارف حسینی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: چاقی همه رده‌های سنی اعم از کودک، نوجوان و بزرگسالان را درگیر کرده که این نیز زمینه‌ساز بیماری‌های بعدی همچون دیابت است.

 

وی بروز انواع بیماری‌های خودایمنی را از دیگر مضرات تغذیه‌ی فراوان و نادرست خواند و افزود: ناآگاهی افراد یک جامعه نیز به بروز مشکلات ناشی از تغذیه‌ی نادرست دامن می‌زند و کادر تغذیه باید در آگاهی بخشی به افراد وارد عمل شوند.

 

این رژیم درمانگر با بیان این‌که امروزه هرم غذایی در دنیا تغییر کرده است، اظهار کرد: طبق هرم غذایی معروف، مصرف کربوهیدرات فراوان به‌عنوان یک منبع سالم به افراد توصیه می‌شد، اما با تغییر هرم غذایی از سال ۲۰۰۵، رژیم غذایی به طور کلی تغییر کرده و غذاهای دریایی به ویژه ماهی، مصرف پروتئین، سبزیجات و میوه‌ی زیاد جایگزین مصرف کربوهیدرات‌ها بوده و سهم 50 درصدی کربوهیدرات‌ها در هرم غذایی کاملاً منسوخ شده است.

 

حسینی در ادامه بر ضرورت مصرف فیبر برای کاهش بیماری‌هایی مانند دیابت و چاقی تاکید کرد.

 

وی با ابراز خرسندی از بالینی شدن رشته‌ی تغذیه خاطرنشان کرد: متخصصان تغذیه نیز باید چون سایر پزشکان به بالین بیمار رفته و روند درمان را با طی این مسیر تکمیل کنند، چون بافت بدن بدون تغذیه و تنها با روش‌های دارویی ترمیم پیدا نمی‌کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------