دمای هوای کشور4 تا 5 درجه افزایش می یابد



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,هواشناسی
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور با اشاره به خروج تدریجی سامانه بارشی از کشور، افزایش دمای چهار تا پنج درجه ای را در هفته جاری برای بیشتر مناطق کشور پیش بینی کرد. 

مسعود حقیقت روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا روند این پدیده را این گونه توضیح داد: سامانه بارشی که روزهای گذشته وارد کشور شده بود، امروز نیز در مناطق شمال شرق کشور و قسمت های البرز شرقی مانند استان های سمنان و گلستان و دیگر استان های شرق مازندران فعال است و در برخی مناطق مرکزی کشور نیز رگبارهای پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد را به دنبال خواهد داشت.

 

وی افزود: فعالیت این سامانه فردا دوشنبه معطوف به نواحی شرق کشور می شود به طوری که رگبارهای پراکنده ای در این مناطق رخ می دهد و همچنین در مناطق جنوب شرق به ویژه استان خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی خراسان رضوی انتظار بارش های پراکنده را داریم.

 

کارشناس هواشناسی با یادآوری این که به تدریج این سامانه از مرزهای شرقی کشور خارج می شود، ادامه داد: انتظار داریم تا جمعه هفته جاری آسمانی صاف و آفتابی و جوی آرام در قالب مناطق کشور شاهد بوده و پدیده خاصی را نداشته باشیم.

 

به گفته حقیقت، امروز خلیج فارس به ویژه نیمه غربی آن مواج است و نیمه شرقی آن فردا مواج می شود که این شرایط تا آخر وقت فردا ادامه خواهد داشت.

 

** گرمترین و سردترین مناطق کشور/وضعیت هوای تهران

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: دیروز گرمترین منطقه کشور دلگان در استان سیستان و بلوچستان با 34 درجه و پس از آن راسک، زهک و زابل با 33 درجه بود.

 

حقیقت، سردترین منطقه کشور را نیز طبق گزارش های ایستگاه های هواشناسی، سراب با منفی 6 درجه، ورزقان با منفی 5 درجه و کوهرنگ و فرخ شهر با منفی 4 در صبح امروز اعلام کرد.

 

وی درخصوص وضعیت هوای پایتخت نیز گفت: تهران امروز صبح نسبت به دیروز 5 درجه خنک تر شد به طوری که کمینه دمای امروز صبح آن به چهار درجه رسید.

 

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: برای تهران پدیده خاصی را در چند روز آینده نخواهیم داشت و جوی آرام همراه با افزایش دما در این استان حاکم خواهد بود به طوری که پایتخت نشینان در پایان هفته جاری دمای 25 درجه ای را تجربه خواهند کرد.

 

** توصیه ای به کشاورزان

سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور به کشاوزران توصیه کرد که این روزها به دلیل وزش باد به نسبت شدید از محلول پاشی و سم پاشی خودداری کنند به ویژه کشاورزانی که در نیمه شرقی کشور به کشت پسته مشغول هستند؛ همچنین تاکید کرد که از سازه های گلخانه ای نیز مراقبت ویژه ای داشته باشند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------