سرعت تندباد در هزارکانیان به 122 کیلومتر رسید



  اخبار اجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  ,هزارکانیان
رئیس اداره پیش بین هواشناسی کردستان گفت: سرعت تندباد در هزارکانیان از توابع شهرستان دیواندره به 122 کیلومتر در ساعت (34 متر بر ثانیه) رسید. 

بهرام چاره خواه روز یکشنبه در گفت و گو با  ایرنا ظهار کرد: با ورود امواج ناپایدار به منطقه، وزش باد از روز گذشته در بیشتر مناطق این استان شروع شده که بیشترین سرعت آن در هزارکانیان دیواندره به ثبت رسیده است.

 

وی افزود: در شبانه روز گذشته سرعت تندباد در سقز به حدود 83 کیلومتر در ساعت (23 متر بر ثانیه)، حاجی ممدان 62 کیلومتر در ساعت و در قروه، مریوان و زرینه نیز 68 کیلومتر در ساعت (19 متر بر ثانیه) رسید.

 

چاره خواه پیش بینی کرد این وزش باد، امروز و فردا نیز در مناطق مختلف این استان ادامه داشته باشد و رگبار باران هم از اواخر وقت امروز در برخی مناطق شروع شود.

 

رئیس اداره پیش بین هواشناسی کردستان با اشاره به ورود موجی از گرد و خاک به آسمان استان نیز گفت: از روز گذشته موجی از گرد و خاک که در بیابان های شمال عراق و سوریه تشکیل شده بود وارد مناطق غرب کشور شده است.

 

وی اظهار کرد: این موج گرد و غبار تا پایان هفته جاری کردستان را تحت تاثیر خود قرار می دهد و موجب ناسالم شدن کیفیت هوا و کاهش دید افقی می شود.

 

به گفته وی، در شبانه روز گذشته بهارستان با دمای هوای 4.8 درجه سانتی گراد و سلین هورامان 29 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند.

 

چاره خواه اضافه کرد: در همین مدت حداقل و حداکثر دمای هوای سنندج مرکز استان کردستان نیز به ترتیب 18.6 و 26.2 درجه سانتی گراد بالای صفر بوده است.

 

رئیس اداره پیش بین هواشناسی کردستان با اشاره به بی سابقه بودن حداقل دمای 18.6 در سنندج گفت: در بررسی داده های آماری در 60 سال گذشته این حداقل دما در سنندج در چنین روزی(پنج فروردین) بی سابقه بوده است.

 

چاره خواه در خصوص بارش های سال زراعی جاری در استان نیز یادآور شد: بطور میانگین امسال 336 میلی متر بارش در استان ثبت شده که در مقایسه با 281 میلی متر سال قبل 18.1 درصد افزایش و در مقایسه با دوره بلند مدت (25 ساله) 4.8 درصد کاهش یافته است.

 

به گزارش ایرنا، وزش تندباد در برخی مناطق کردستان و استان آذربایجان غربی موجب بروز خسارت جزیی به واحدهای ساختمانی شد و در برخی مناطق سبب شکسته شدن شاخ و برگ درختان شده است.

 

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن 540 میلی متر و 2 برابر میانگین کشوری است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------