تعطیلات نوروزی آموزش و پرورش ادامه دارد



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی, آموزش و پرورش
13 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز که تعطیلات نوروزی زودهنگام را از 23 اسفندماه آغاز کرده بودند، با گذشت 22 روز هنوز به طور جدی در کلاس‌های درس حاضر نشده اند و جای خالی بسیاری از دانش‌آموزان در فضاهای آموزشی کاملا محسوس است. 

به گزارش  ایرنا، با وجود اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر دایر بودن مدارس در روزهای 14 و 15 فروردین، بسیاری از خانواده ها و حتی اولیای مدارس این مساله را جدی نگرفته اند و کلاس های درس تنها با حضور یک سوم دانش آموزان یا جمعیتی کمتر برگزار می شود.

 

در برخی مدارس همان میزان اندک دانش آموز نیز به دلیل نبود معلم، یا در کلاس های درس مشغول فعالیت های متفرقه هستند و یا اینکه در حیاط مدرسه بازی می کنند.

 

وزارت آموزش و پرورش پیش از این اعلام کرده بود که خبر منتشر شده در فضای مجازی برای تعطیلی روزهای 14 و 15 فروردین صحت ندارد و تمامی مدارس کشور به ویژه مدارس شهر تهران در تمام مقاطع تحصیلی و مراکز تابعه مانند آموزشگاه‌ها و ادارات کل آموزش و پرورش باز هستند اما این مطلب نه تنها از سوی خانواده ها بلکه از سوی مدیران و معلمان نیز جدی گرفته نشده است.

 

بسیاری از خانواده ها هنوز در تعطیلات نوروزی به سر می برند و بی توجه به دایر بودن مدارس و این مساله که فرزندانشان باید در کلاس های درس حاضر باشند تا کلاس درس رسمیت پیدا کرده و معلم بتواند تدریس را آغاز کند، اصرار دارند تا روزهای بیشتری از فصل بهار را به گشت و گذار بپردازند.

 

این در حالیست که مدیران و معلمان مدارس نیز چندان این مساله را جدی نگرفته و از حاضر نبودن دانش آموزان در کلاس درس چندان هم ناراضی نیستند و این زمان را فرصتی برای استراحت دانسته و حتی اگر در کلاس حضور پیدا کنند بچه ها را به انجام کارهای متفرقه تشویق کرده و خود را با تلفن همراه و فضای مجازی سرگرم کرده اند تا ساعت آموزشی سپری شود و مشاهدات هم نشان می دهد که بسیاری از کلاس ها نیز بدون معلم هستند.

 

در این میان دانش آموزانی که در مدرسه حاضر شده اند نیز به دلیل دوری چندین روزه از درس و کلاس، فرصت را غنیمت شمرده و فارغ از درس و تحصیل با دوستان و همکلاسی های خود مشغول بازی هستند.

 

این رکود در فضاهای آموزشی تنها به روزهای 14 و 15 فروردین ماه ختم نمی شود زیرا با وجود اعلام وزیر آموزش و پرورش مبنی بر دایر بودن مدارس تا 28 اسفندماه 96 عملا بسیاری مدارس از 23 اسفندماه به حالت نیمه تعطیل درآمدند و حتی برخی مدیران به صورت ضمنی از دانش آموزان خواستند تا به مدرسه نروند.

 

وزارت آموزش و پرورش در واکنش به تعطیلی زودهنگام مدارس در اسفندماه اعلام کرد که با مدیران خاطی برخورد و آنها را به هیات تخلفات اداری معرفی می کند و برای دانش آموزان نیز غیبت غیر موجه در نظر گرفته می شود اما این تهدیدها نیز گویی کارساز نبود و مدارس رسما از 23 اسفند تا امروز 15 فروردین تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و هیچ گونه آموزش و تکلیفی به دانش آموزان حاضر در مدارس به دلیل غیبت بسیاری از آنها، ارائه نمی شود.

 

وزیر آموزش و پرورش نیمه اسفند ماه گذشته اعلام کرد که «تاکید موکد، موکد و موکد به همکارانم در مدارس دارم که امسال به هیچ عنوان حتی یک روز زودتر از ایام تعطیلات، نباید مدارس تعطیل شود و بچه‌ها تحصیل را ادامه دهند.»

 

بی توجهی خانواده ها و اولیای مدارس به این دستور وزیر آموزش و پرورش و تاکید چندین باره معاونان و مسئولان این وزارتخانه برای دایر بودن مدارس در روزهای قبل و بعد از تعطیلات تاکنون راه به جایی نبرده و به نظر می رسد صرف اعلام و ابلاغ، این وضعیت ساماندهی نخواهد شد و باید راه چاره مناسبی اندیشیده شود.

 

با توجه به اینکه مدارس به دلایل مختلفی همچون آلودگی هوا و برف و یخبندان بارها در طول سال تحصیلی فعلی تعطیل شده اند، تعطیلات طولانی مدت نوروزی نیز بر کاهش ساعات آموزشی دامن زده و عملا دانش آموزان روزهای بسیار کمتر از آنچه که باید در کلاس درس حاضر باشند را خواهند داشت، مساله ای که لطمه جبران ناپذیری به نظام آموزشی می زند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------