استاندار اصفهان:وضعیت تامین آب شرب اصفهان نگران‌کننده است



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه وضعیت تامین آب شرب نگران کننده است، گفت: برداشت های غیرقانونی می تواند جان افراد زیادی را برای تامین آب شرب به خطر اندازد و بر همین اساس باید به شدت با برداشت های غیر مجاز برخورد شود. 

به گزارش ایسنا، محسن مهرعلیزاده در جلسه هم اندیشی با نمایندگان مجلس و نمایندگان کشاورزان در خصوص آخرین وضعیت آب و سازگاری با کم آبی، اظهار کرد: با تاکیدات صورت گرفته در جلسه ای با حضور وزیر کشور، وزیر نیرو و استانداران اصفهان و چهارمحال بختیاری در خصوص میزان برداشت های غیر مجاز در بالادست تصمیماتی اتخاذ شد تا به صورت مشترک برداشت ها کنترل شود و مقرر شد این تصمیمات در جلسه آتی کارگروه سازگاری با کم آبی به تصویب برسد تا به صورت جدی با برداشت های غیرمجاز برخورد شود.

 

وی با تاکید بر اینکه امسال وضعیت بارش ها بسیار بد بود، تصریح کرد: با این وجود به همان اندازه شرایط خوبی است تا بتوانیم به خود آییم و با برنامه ریزی های مطلوب و استفاده از الگوهای صحیح و دقیق بتوانیم براساس قانون برنامه های خود را پیش ببریم.

 

استاندار اصفهان وضعیت آب شرب در سال جاری را بسیار نگران کننده دانست و افزود: برداشت های غیرقانونی می تواند جان افراد زیادی را برای تامین آب شرب به خطر اندازد و بر همین اساس باید به شدت با برداشت های غیر مجاز برخورد شود.

 

وی تصریح کرد: اگر در زمان سختی بتوانیم عقل و مدیریت خود را به کار گیریم و مدیران توان، همراهی و حمیت خود را متمرکز نمایند، به آسانی و حل مشکلات خواهیم رسید وگرنه دوران سخت هم چنان ادامه خواهد داشت.

 

مهرعلیزاده با بیان اینکه تجمع به معنای رساندن اعتراضات به گوش مسئولان بالاتر است، تاکید کرد: اگر اهداف دیگری به جز رساندن پیام مشکلات و اعتراضات کشاورزان، از جمله اهداف سیاسی مدنظر باشد سوء استفاده از خواست کشاورزان را در پی خواهد داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر یکی از اصلی ترین دغدغه های مسئولان عالی رتبه کشور از جمله شخص رییس جمهور و وزیر نیرو و هم چنین مدیریت ارشد استان مشکلات کشاورزان است و آگاهی کامل از شرایط ایجاد شده است و برنامه ها با سرعت پیش می رود .

 

استاندار اصفهان ادامه داد: دولت و رییس جمهور جلساتی را به صورت متوالی برای کشاورزان و حل مشکلات آب استان برگزار کرده اند و در این راستا مصوبات لازم برای بهبود وضعیت کشاورزان اخذ شده است، بنابراین هیچ دلیلی برای تجمع وجود ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید به صورت جدی در راستای آگاهی رسانی به مردم در خصوص کمبود آب اقدام کند، گفت: صرفه جویی در مصرف آب باید ملکه ذهن همه مردم شود و امیدواریم که با هماهنگی با سایر استان ها بتوانیم در سال آینده شرایط بهتری را رقم بزنیم.

 

مهرعلیزاده بر لزوم ساماندهی رودخانه زاینده رود و کنترل برداشت ها تاکید کرد و افزود: بهترین افراد برای اجرای این طرح صنف کشاورزان خواهند بود و باید در اسرع وقت قراردادهای لازم با بهترین شرایط بسته شود.

 

وی در خصوص نصب کنتورها برای کنترل برداشت آب، گفت: با توجه به ظرفیت محدود برای تولید این کنتورها باید تا پایان خرداد ماه تمام کنتورها نصب شود علیرغم اینکه امسال آبی برای برداشت وجود ندارد.

 

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای مدیریت استان تمام کشاورزان در مناطق مختلف استان اهمیت دارند، افزود: کشاورزان باید یاد بگیرند که با تغییر الگوی کشت و با مصرف آب کمتر تولید بیشتری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه امکان تعطیلی صنعت وجود ندارد، افزود: با توجه به درآمد بالا و اشتغال بالای بخش صنعت استان نمی توانیم صنعت را تعطیل کنیم و این به معنای بی توجهی نسبت به کشاورزان نیست و تلاش می کنیم مبالغی تحت هرعنوانی برای وضعیت بهتر کشاورزان به آن ها اختصاص دهیم.

 

مهرعلیزاده با بیان اینکه این جلسه در واقع هم اندیشی با نمایندگان مجلس و نمایندگان کشاورزان است و باید از نطق های احساسی خودداری شود، افزود: هیچ راهی به جز همگرایی و همفکری و همکاری و همراهی وجود ندارد.

 

وی تاکید کرد: باید با همراهی و همگرایی پیش رویم و با به صفر رساندن اصطکاک ها راندمان خود را افزایش دهیم چرا که در فضای احساسی نمی توانیم به اهداف خود دست یابیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------