بودجه "بیمه سلامت" واقعی نیست/"حق بیمه" و "مالیات سلامت" اصلاح شود



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,بیمه سلامت
وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم مدیریت هزینه در سازمان بیمه سلامت و عدم ایجاد بدهی جدید با وجود کمبود منابع، گفت: فرهنگ بیمه کشور باید ارتقا یافته و ساز و کاری تعبیه شود که پرداخت حق بیمه و مالیات سلامت به درستی صورت گیرد. 

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در دیدار نوروزی خود با مدیران و پرسنل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: موضوع بیمه، موضوع بسیار مهمی است و ما باید یاد بگیریم که در این حوزه چه اقدامی انجام دهیم و شرکای کاری و دانشگاها را نیز با خود همراه کنیم. مدیریت در هزینه و کیفیت، اولویت‌ اقداماتی است که باید در بیمه سلامت مورد توجه قرار گیرد.

 

وزیر بهداشت ادامه داد: لازم است برای جلوگیری از خدمات غیرضروری، بازنگری و بحث الکترونیکی شدن فعالیت‌ها را با سرعت و دقت کافی دنبال کرد.

 

هاشمی اظهار کرد: برای جلوگیری از اقدامات سلیقه‌ای بیمه‌ها، باید این حوزه را از نظر علمی مجهز کرد و این موضوع باید از بیمه سلامت آغاز و به سایر بیمه‌های درمانی کشور تسری یابد. بنابراین لازم است تا این سازمان با بهبود ارائه کیفیت خدمات بتواند کاستی‌های خود را جبران کرده و از تجربه دیگر کشورها بهره‌مند شود تا بتوانیم به سمت تشکیل سازمانی قدرتمند حرکت کنیم.

 

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران، وی ادامه داد: بودجه‌ای که به سازمان بیمه سلامت ایران اختصاص داده شده، واقعی نیست. یکی از گرفتاری‌های مهم بیمه این است که ماموریت‌هایی برایش تعریف می‌شود که هزینه آن بیش از اعتبار در نظر گرفته شده است. با وجود این، بسیار امیدوارم که با حمایت دولت و مجلس بتوانیم طی چند سال آینده به اهداف‌مان دست یابیم. همچنین امیدواریم  سال ۹۷ سازمان بیمه سلامت نسبت به بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است، تا حد امکان بدهی نداشته باشد. 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------