شهرداری تهران: متقاضیان سالانه طرح ترافیک باید یک میلیون تومان بپردازند



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی, شهرداری تهران
متقاضی با پرداخت این مبلغ حساب شهروندی خود را شارژ می کند و عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک براساس تعرفه های تعیین شده، محاسبه و از حساب کسر می شود. 

مدیر واحد صدور آرم طرح ترافیک سازمان حمل و نقل شهرداری تهران گفت: تمامی متقاضیان سهمیه(مجوز) سالانه ورود به محدوده طرح ترافیک پایتخت باید حساب شهروندی خود را یک میلیون تومان شارژ کنند.

 

مصطفی قنبرنژاد افزود: 103 هزار مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک در سال جاری صادر می شود که 63 هزار مجوز آن مربوط به سهمیه بگیران سالانه است.

 

وی اظهار کرد: متقاضیانی که به عنوان «سهمیه بگیران سالانه» قصد دریافت مجوز سالانه ورود به محدوده طرح ترافیک شهر تهران را دارند، باید حساب شهروندی خود را یک میلیون تومان شارژ کنند.

 

قنبرنژاد تاکید کرد: البته این موضوع گروه های خاص سهمیه بگیر از جمله خبرنگاران، جانبازان، بیماران خاص و معلولان را شامل نمی شود.

 

مدیر واحد صدور آرم طرح ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سهمیه بگیران سالانه مبلغ یک میلیون تومان را به حساب شهروندی خود واریز می کنند که عوارض طرح ترافیک براساس تعداد تردد و ساعات حضور در محدوده از حساب آنها کسر می شود.

 

قنبرنژاد با بیان اینکه مبلغ یک میلیون تومان به حساب شهرداری تهران واریز نمی شود، افزود: متقاضی با پرداخت این مبلغ حساب شهروندی خود را شارژ می کند و عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک براساس تعرفه های تعیین شده، محاسبه و از حساب کسر می شود.

 

وی با اشاره به اینکه برای تمامی متقاضیان دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک تهران یک حساب شهروندی باز می شود، افزود: کار ثبت نام متقاضیان دریافت طرح ترافیک سال 97، اواخر اسفند سال گذشته از طریق سامانه اینترنتی my.tehran.ir آغاز و همچنان ادامه دارد.

 

اجرای طرح جدید ترافیک شهر تهران قرار است از ابتدای اردیبهشت 97 آغاز شود و براساس اعلام شهرداری، طرح های ترافیک سال 96 تا آن زمان دارای اعتبار است.

 

در شرایط کنونی 2 طرح محدوده «ترافیک» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود که ورود به محدوده ترافیکی منوط به داشتن مجوز و ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاک خودروها است.

 

زمان اجرای طرح فعلی ترافیک روزانه(شنبه تا چهارشنبه) از ساعت 6:30 تا 17 و طرح زوج و فرد از ساعت 6:30 تا 19 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 6:30 تا 13 است.

 

زمان اجرایی روزانه طرح جدید ترافیک 6:30 تا 19 است، ضمن اینکه روزهای پنجشنبه نیز این طرح ها اجرا نخواهد شد.

 

ساعت تردد خودروها در طرح جدید ترافیک در 3 محدوده زمانی 6:30 دقیقه تا 10، 10 تا 16 و از 16 تا 19 تقسیم‌بندی شده است.

 

نرخ ورود به محدوده طرح جدید ترافیک نیز از 13 هزار و 400 تومان آغاز و سقف آن 36 هزار تومان در روز است.

 

در طرح جدید ضرایب و تخفیف های برای تعیین نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک شامل داشتن معاینه فنی برتر(20 درصد تخفیف) و همچنین زمان تردد در محدوده در نظر گرفته شده است.

 

همچنین 3 درصد مجموع سهمیه طرح جدید ترافیک تهران به گروه های خاص از جمله خبرنگاران و روزنامه نگاران و عکاسان خبری اختصاص داده شده که قرار است عوارض ورود به محدوده طرح برای این گروه با 90 درصد تخفیف(یک دهم) محاسبه شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------