ورود سامانه بارشی جدید به کشور



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از فردا سه شنبه از غرب کشور خبر داد و گفت: با ورود این سامانه، بیشتر مناطق غربی کشور با پدیده های رگبار، رعدوبرق و بارش روبه رو خواهند شد.

مسعود حقیقت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در این خصوص توضیح داد: این سامانه بارشی می تواند در بسیاری از مناطق غربی و زاگرس ازجمله آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، استان مرکزی، جنوب همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و همچنین جنوب اصفهان، شمال فارس، غرب یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان سبب بارش بارش همراه با رگبار و رعدوبرق شود.

 

وی با بیان اینکه این سامانه روز چهارشنبه هفته جاری تقویت می شود، افزود: این سامانه بیشترین بارش را در استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، شمال خراسان، جنوب کرمان، ایلام، شمال خوزستان، شمال کرمان و جنوب کردستان خواهد داشت.

 

کارشناس هواشناسی در مورد وضعیت آب و هوایی امروز مناطق مختلف کشور نیز گفت: ابرهای جوششی و گاهی رگبار باران و وزش باد را در برخی مناطق استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق کرمانشاه، جنوب همدان، استان مرکزی، لرستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعات بعدازظهر امروز پیش بینی می کنیم.

 

حقیقت افزود: همچنین از امروز روند تدریجی دما در نیمه شمالی کشور درحال رخ دادن است؛ به این صورت که اگر به فرض از اصفهان خطی به سمت مناطق غرب بکشیم، انتظار داریم روند افزایش دما را در بالای این خط و کل نیمه شمالی کشور داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دیروز و دیشب هم بارش های خوبی را در بسیاری از مناطق کشور مانند ازنا، مهاباد، میبد و مهریز یزد، کرمانشاه، فارس، شمال اصفهان، یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین و بسیاری از مناطق غربی کشور داشتیم.

 

** گرمترین و سردترین مناطق کشور/وضعیت هوای پایتخت

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: دیروز گرمترین منطقه کشور راسک با 41 درجه و نصرت آباد و نیک شهر در سیستان و بلوچستان با 39 درجه بالای صفر بود و بین مراکز استان ها بیشینه دمای بندرعباس دیروز به 34 درجه و اهواز به 32 درجه رسید.

 

حقیقت افزود: سردترین منطقه کشور امروز صبح خیرآباد در استان زنجان با منفی 4.5 درجه و پس از آن استان اردبیل با منفی 3.1، فرودگاه اردبیل با منفی 2.5، خلخال با منفی 1.5 و تکاب با منفی 1.4 سردترین مناطق کشور بودند.

 

کارشناس هواشناسی در باره وضعیت دمای پایتخت نیز گفت: امروز صبح کمینه دمای پایتخت 13 شد، برای امروز و فردا به غیر از وزش باد پدیده خاصی در تهران نداریم اما توقع داریم در روزهای آخر هفته تحت تاثیر سامانه بارشی جدید قرار گیرد و بارش داشته باشیم.

 

حقیقت خاطرنشان کرد: چهارشنبه روز گرمی را در پایتخت خواهیم داشت به گونه ای که بیشینه هوا به 25 درجه بالای صفر می رسد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------