سهمیه بندی آب به هیچ وجه مطرح نیست



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,سهمیه بندی آب
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: جیره‌بندی آب در قالب ساماندهی منابع و مصارف آب باید مورد توجه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی قرار گیرد اما موضوع سهمیه بندی آب به هیچ وجه مطرح نیست. 

به گزارش ایرنا، بهروز نعمتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مورد جلسه غیر علنی امروز مجلس که باموضوع کم آبی و با حضور وزیران نیرو و جهاد کشاورزی برگزار شد ، گفت: در این جلسه گزارش‌های بسیار خوبی درباره موضوع آب و چالش‌هایی که ممکن است کشور در این زمینه با آن مواجه شود، ارائه شد، همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش خوبی در این باره ارائه داد.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی در دولت گفت: قرار شده است که کمیسیون کشاورزی و انرژی و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس هم در کنار این کارگروه دولت قرار گیرند و جلسات خود را تشکیل دهند که این جلسات باید به صورت منظم برگزار شود.

 

وی اضافه کرد: احتمالا معاون اول رییس‌جمهور در رأس این کارگروه قرار خواهد گرفت، در گام اول این کارگروه باید تهیه آمایش آب را در دستور کار خود قرار دهد، چراکه ما تفاوتی بین مناطق کم بارش و پربارش نمی‌بینیم.

 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به این که در این جلسه درباره دغدغه کشاورزان مباحثی مطرح شد، اظهار کرد: مجلس معتقد است که بخش کشاورزی نباید دغدغه آب داشته باشد و در نتیجه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی مکلف به حل دغدغه‌های آبی بخش کشاورزی شدند.

 

نعمتی افزود: همچنین در این جلسه قرار شد برای بخش صنعت هم تمهیداتی اندیشیده شود، طبق مباحث صورت گرفته تأکید بر این بود که صنایع کشور باید در جاهایی قرار گیرند که آب کافی وجود داشته باشد و نباید این صنایع در مناطق کویری و کم‌آب ایجاد شود و دنبال انتقال آب از سایر استان‌ها به این بخش‌ها باشیم.

 

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: قرار است کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی وضعیت آب شرب را تنظیم کند و فرهنگسازی و بهینه‌سازی هم باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

 

وی اظهار کرد: در این جلسه وزارت جهاد کشاورزی و کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مکلف شد که موضوع آبخیزداری را در دستور کار جدی خود قرار دهد.

 

وی درباره دیپلماسی آب اظهار کرد: در این باره نمایندگان ما در کمیته آب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مباحثی را مطرح کردند، اما مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه ضعف مدیریت و همچنین چندگانگی مدیریت بخش آبی کشور است که باید از آن اجتناب شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------