محسن هاشمی می‌تواند شهردار تهران شود؟/ استعفای نجفی برای اصلاح‎طلبان، گران تمام شد



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی, محسن هاشمی
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه اخیر مجمع ۵۱ نفره نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر گفت: در این جلسه درباره انتخاب شهردار تهران بحث شد که به صراحت گفتم شهردار می تواند از داخل شورا باشد.

 ایسنا نوشت:مصطفی کواکبیان، در ارزیابی جلسه نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تهران گفت: انتخاب شهردار تهران از  مباحث مطرح شده در این جلسه بود. در این جلسه عنوان شد که شهردار تهران باید شهر تهران را به خوبی بشناسد و این شهر را دوست داشته باشد همچنین انگیزه لازم برای مدیریت شهری تهران را داشته باشد.

 

کواکبیان تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد که شهردار انتخابی وجهه اصلاح طلبی داشته باشد اما اختلافی بود که شهردار تهران می تواند از داخل شورا باشد یا خیر که من به صراحت گفتم از داخل شورا هم می تواند باشد و مشکلی نیست البته شاید برخی نظر دیگری داشته باشند. اسمی در این جلسه به عنوان گزینه شهرداری تهران مطرح نشد اما از داخل شورا گزینه ای به جز محسن هاشمی مطرح نیست.

 

اصلاح‎طلبی به این راحتی نابودشدنی نیست

همچنین ایلنا نوشت:

 

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص گمانه‌زنی‌های مطرح شده برای احتمال شکل گیری جریان سیاسی سوم در کشور گفت: برخی علت شکل گیری احتمالی این جریان سوم را  عدم اقبال اصلاح‌طلبان در میان مردم می دانند که این ادعا در نوع خود غلط است. اما اگر جریانی وجود داشته باشد که با بنیه قوی به روی کار بیاید ما هم از آن استقبال می‌کنیم. اصلاحات هنوز هم در میان مردم اقبال خوبی دارد.

 

احمد شیرزاد، با اشاره به مشکلاتی که اخیرا بر سر راه جریان اصلاح‌طلبی وجود داشته است گفت: در سال‌های بعد از ۸۴ رای اصلاح‌طلبان دچار نوسان شد و باعث شد برخی ادعا کنند جریان اصلاح‌طلبی مرده و نابود شده است. اما تاریخ همواره نشان می‌دهد این جریان سیاسی و اجتماعی پایگاهی قوی‌تر از همه جریان‌ها دارد و به این راحتی نابود شدنی نیست. از طرف دیگر در دیماه گذشته در گوشه‌ای از کشور بعضی از معترضان شعارهای خلاف اصلاح‌طلبی دادند که نمایانگر کل آرای مردم نیست. اصلاح‌طلبان مثل تمام جریان‌های دیگر سبد رای یکسانی ندارند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در گذشته احمدی‌نژاد می‌خواست جریانی جدی بین اصلاح‌طلب و اصولگرا ایجاد کند که به دلیل استفاده از روش‌های عوام فریبانه موفق نشد. ضمن اینکه جریان اعتدال هم جریانی بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان است و رویکرد آن هم نفی هیچ کدام از جریان‌های موجود نیست علاوه بر این میانه‌روها و اعتدال‌گرایان به دلیل قرارگیری بین هر دو جریان بستر مناسبی برای انتخاب مدیران است. در مجموع جریان اعتدال، جرین سوم یا هر جریان نوظهوری که رویکرد آن محافظه‌کاری است هیچ گاه حرف جدی برای زدن ندارد؛ چرا که جریان‌ها زمانی توانایی رشد دارند که جسارت و شجاعت بیشتری در حوزه عمل داشته باشند.

 

وی در پایان با اشاره به اتفاقات اخیر درون شهرداری گفت: یکی از عواملی که اخیرا برای اصلاح‌طلبان گران تمام شد استعفای شهردار تهران بود که ضربه‌های زیادی به جریان اصلاح‌طلبی وارد کرد اما این ضربه‌ها قابل جبران هستند در صورتی که شهردار جدید ترجیحا فردی کلاسیک نباشد و از میان جوانان انتخاب شود، هم‌چنین جسارت بیشتری در حوزه عمل داشته باشد، شاید افراد محافظه‌کار پست‌هایی در کشور داشته باشند اما هیچ‌گاه توانایی جریان‌سازی و عملکرد تاثیرگذار را ندارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------