احتمال تغییر ساعت کاری ادارات در مناطق گرمسیر



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,ساعت کاری ادارات
معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: در صورتی که هیات دولت امسال نیز مانند سال قبل با تغییر ساعات اداری منطق گرمسیر کشور موافقت کند تاثیر به سزایی در مدیریت پیک بار مصرف دارد. 

به گزارش مهر به نقل از وزرات نیرو، محمودرضا حقی فام، معاون هماهنگی توزیع توانیر، در نشست وزیر نیرو با مدیرعامل شرکت های توزیع نیروی برق سراسر کشور، برنامه های مدیریت مصرف توانیررا برای تابستان امسال بیان کرد و افزود: امسال باید به صورت فشرده ای برنامه ها را اجرا کنیم. در سال ۹۶ با اجرای برنامه های پاسخگویی بار، توانستیم در زمان پیک، کمک موثری برای تامین برق مطمن کشور باشیم.

 

وی با بیان این که در دنیا برنامه های مدیریت مصرف برق در دو محور پاسخگویی بار و افزایش بهره وری تقسیم بندی می شود، اضافه کرد: به طور معمول برنامه هایی که برای افزایش بهره وری تعریف می شود به صورت مستمر ادامه دارد اما برنامه های پاسخگویی بار به صورت موقتی و برای زمان های خاصی اجرایی می شود.

 

به گفته معاون هماهنگی توزیع توانیر تعرفه های برق در میانه این دو محور قرار دارند چرا که هرگونه تغییر در تعرفه های انرژی می تواند در تغییر رفتار مصرفی مردم به صورت دائمی و موقتی تاثیرگذار باشد. تاکنون تعدادی از راهکارهای اجرا شده در دنیا، در ایران نیز به اجرا در آمده است اما برخی برنامه ها نیز به دلیل آماده نبودن زیرساخت ها، تاکنون اجرایی نشده است.

 

این مقام مسوول همچنین از برنامه ذخیره عملیاتی و تاثیر ۳۸ درصدی آن در پیک سال گذشته سخن گفت و افزود: سایر برنامه های پاسخگویی بار مانند برنامه های تشویقی ویژه کشاورزان، تعطیلات و تعمیرات، مولدهای خود تامین و... نیز آثار خوبی در کاهش پیک بار سال گذشته داشتند.

 

حقی فام همچنین از تعریف سامانه ای جدید برای پایش و مانیتورینگ روزانه برنامه های پاسخگویی بار خبرداد و گفت: در تلاشیم تا این سامانه را برای پیک امسال آماده کنیم . با راه اندازی این سامانه عملکرد شرکت های توزیع در حوزه مدیریت مصرف به صورت روزانه پایش و میزان تاثیرگذاری آن با دقت بیشتری قابل اندازه گیری خواهد بود.

 

معاون هماهنگی توزیع توانیر همچنین بر ضرورت پیگیری و هماهنگی با استانداران به ویژه در مناطق گرمسیر برای تغییر ساعات کاری در ایام تابستان تاکید کرد و گفت: سال گذشته هیات دولت در مصوبه ای به استانداران توصیه کرد کرد که نسبت به تغییر ساعات کاری اقدام کنند که با این مصوبه ۹ استان درطرح تغییر ساعات کاری در ایام تابستان مشارکت داشتند. در صورتی که هیات دولت در سال جاری نیز چنین مصوبه ای را ابلاغ کند، در گذر از پیک تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

وی با بیان این که باید از همه راهکارها و ابزارهای لازم برای مدیریت مصرف برق استفاده کرد، خاطرنشان ساخت: در همین زمینه استفاده از مولدهای خودتامین دستگاه های دولتی در ایام پیک مصرف برق و بهره گیری از فرصت قانونی پیش آمده در الزام دستگاه های دولتی برای تامین حداقل ۲۰ درصد از برق مورد نیاز توسط سیستم های خورشیدی، باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------