وزیر نیرو خواستار کمک شد



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,وزیر نیرو
هرچه به روزهای تابستان نزدیک تر می‌شویم بحران آب بیشتر رخ نمایی می کند تا جایی که وزیر نیرو نسبت به کم آبی تابستان پیش‌رو هشدار داد و از مسئولین خواست تا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند. 

به گزارش ایسنا، چند سال است که واژه بحران در کنار منابع آبی کشور جا خوش کرده و متاسفانه هرچه به جلو می‌رویم شرایط بدتر می‌شود تا جایی که امسال در طول ۵۰ سال گذشته خشک‌ترین سال معرفی شده است.

 

تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی و اجرای مدیریت عرضه و تقاضا مهترین راه کار وزیر نیروی دولت دوازدهم برای حل بحران آب دیده شده، گرچه برای این مهم نیز در ماه های اخیر گام هایی برداشته شد اما هنوز نتایج روشنی از کارهای اجرایی نمایان نشده است.

 

این در شرایطی است که از ابتدای شروع سال ۹۷ تا کنون وزیر نیرو و سایر مسوولان آبی نسبت به کمبود منابع آبی هشدار می دهد و طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو و بر اساس گفته های اردکانیان، "امروز فرصت مناسبی در اختیار ماست تا بتوانیم تمرین مصرف درست و کمتر منابع آبی را در برنامه‌های عادی روزانه خود قرار داده و تلاش کنیم از آب تصفیه شده برای مصارف شرب و پخت و پز استفاده کنیم و برای سایر مصارف صرفه جویی را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار بدهیم."

 

وی معتقد است شرایط موجود فقط خاص امسال نیست. به طور کلی ما کشور کم آب هستیم و باید بپذیریم زمانی همین مقدار آب را با جمعیت  ۳۰ تا ۳۵ میلیون داشته‌ایم و حالا باید با جمعیت ۸۲ میلیونی زندگی کنیم. پس باید به سمت بهتر مصرف کردن و مدیریت مصرف برویم.

 

به نظر می رسد که سیاست فعلی وزیر نیرو مدیریت مصرف و اخذ حمایت سازمان های دیگر برای گذر از بحران آب است، و این در شرایطی است که سرانه مصرف آب در ایران توسط هریک از شهروندان بالغ بر ۲۲۰ لیتر درشبانه روز تخمین زده شده که حدود ۴۷ درصد بالاتر از استانداردهای تعریف شده است.

 

پیوند خوردن چندین ساله بحران آب با ایران موضوعی غیر قابل کتمان است اما تغییر رفتار مشترکان در نحوه مصرف و ایجاد رویکردی جدید در این حوزه در یک فرجه زمانی محدود به نظر کار دشواری است اما امید می رود که با تداوم بارندگی ها تابستان امسال نیز با تامین نیاز آبی تمام مشترکان سپری شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------