معاون پارلمانی ناجا: دستور داده‌اند در گشت ارشاد اگر مقاومت شدید دیده شد باید او را رها کنند



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی, گشت ارشاد

 

 طیبه سیاوشی نماینده مجلس در گفت‌وگو با امتداد درباره پیگیری کتک زدن دختر جوان توسط مامور گشت ارشاد گفت:

 

* من بعد از دیدن فیلم درگیری ماموران گشت ارشاد، با دخترخانمی که امروز در رسانه‌ها منتشر شده با سردار اشراق معاون پارلمانی ناجا تماس گرفتم، ایشان به من گفتند که فیلم را ندیده‌اند. من بلافاصله فیلم را برایشان فرستادم. آقای اشراق بعد از چند ساعتی تماس گرفتند و گفتند که کار مامور ما اشتباه شده بوده و نباید این اتفاق می‌افتاده.

 

* تاکید معاون پارلمانی ناجا این بود که پیش از این دستور داده‌اند که اگر مقاومت شدید از افراد در مواجهه با گشت ارشاد دیده شود باید او را رها کنند. اما متاسفانه همکاران ما زیاد ماجرا را ادامه داده‌اند و نباید این اتفاق می‌افتاد.

 

* الان هم ناجا اطلاعیه‌ای در سایت خود منتشر کرده و توضیحاتی را ارائه کرده و آقای اشراق گفتند در حال بررسی ماجرا هستند.

 

 * من به معاون پارلمانی ناجا تاکید کردم که فصل گرما شروع شده و این رفتارها مجددا در حال تکرار است و جلوی این کار را باید گرفت. سردار اشراق به من گفتند که انگشت مامور ناجا در این درگیری شکسته و من هم پاسخ دادم که این کاری که گشت ارشاد می‌کند دو سر باخت است و به هر دو طرف ماجرا ضربه می‌کند.

 

* بحث بر این است که رفتارهای اینچنینی خواسته یا ناخواسته تلاشی که در ابتدای دولت آقای روحانی در راستای احقاق حقوق شهروندی، کاهش خشونت، انجام شده بود را نفی می‌کند و به خشونت دامن می‌زند.

 

* این خشونت همان خشونت علنی است که در زمان دولت احمدی‌نژاد شاهد آن بودیم و کمتر در این دوره به ویژه علیه زنان تجربه می‌کردیم.

 

* متاسفانه شرایط فعلی پیش آمده در جامعه زنان را هدف قرار داده است. من به معاون پارلمانی ناجا هم گفتم که در تابستان‌های گذشته با رفتارهای موردی اینچنینی بسیار کمتر مواجه بودیم و به نظر می‌رسید زنان حداقل به لحاظ امنیت در خیابان کمی راحت‌تر از دوره‌های پیش هستند و حالا این امنیت حداقلی نیز از آن‌ها گرفته شده.

 

* تاکید می‌کنم این رفتارها اعتماد از دولت را بیشتر از بین می‌برد و هم به خشونت موجود در جامعه نیز دامن می‌زند/ کانال فراکسیون زنان 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------