مولاوردی : پرونده اسیدپاشی اصفهان هنوز باز است



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی, مولاوردی
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی درباره تدوین قانون بازدارنده در خصوص مبارزه با اسیدپاشی گفت: متاسفانه موارد اسیدپاشی در حال تکرار است ما درصدد هستیم با همفکری و تعامل با نمایندگان خانم مجلس شورای اسلامی یک قانون جامع و کامل را به وجود بیاوریم. 

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره اینکه آیا نهاد حقوق شهروندی قصد دارد در تدوین قانون بازدارنده در خصوص اسید پاشی ورود کند تا دیگر شاهد حوادثی مانند تبریز و اصفهان نباشیم، گفت: پرونده اسید پاشی‌های اصفهان همچنان باز است،‌ اطلاع نداریم که مقصر و عاملان اسیدپاشی بالاخره پیدا شده‌اند یا خیر. اگر پرونده مختومه اعلام شد این یعنی این که ما اطلاع‌رسانی دقیقی از این موضوع نداریم.

 

وی در خصوص پرونده اسیدپاشی در تبریز نیز گفت: مسبب این پرونده بازداشت شده است و حال باید ببینیم چه کمکی از دست ما بر می‌آید تا انجام دهیم.

 

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه متاسفانه موارد اسیدپاشی در حال تکرار است، گفت: این اتفاق ناگوار نشان می‌دهد که قوانین موجود ناکارآمد است؛ من بارها اعلام کرده‌ام،‌ حتی در نامه‌ای هم عنوان کردم مهم قانونی است که باید بازدارندگی لازم را داشته باشد و ما پیگیر آن هستیم که اجرا شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که با تکرار شدن مسئله اسید پاشی در تبریز آیا دستیار ویژه رئیس‌جمهور در  امور حقوق شهروندی قصد دارد قانون و لایحه‌ای را ارائه کند،‌ گفت: در لایحه تامین امنیت ما سعی کرده بودیم تمام ابعاد موضوع را در نظر بگیریم و باید ببینیم در معاونت حقوقی قوه قضائیه در عمل چه اتفاقی افتاده است.

 

مولاوردی ادامه داد: نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی هم طرحی را در دستور کار دارند که در حال همفکری و تعامل هستیم تا کمک کنیم یک قانون جامعی از کار در بیاید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------