استاندار تهران: صداوسیما در رابطه با پسماند کم‌کاری می‌کند



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,استاندار تهران
استاندار تهران از کم‌کاری صدا و سیما در رابطه با پسماند و حساس‌کردن مردم نسبت به آن انتقاد کرد. 

به گزارش ایلنا، مقیمی استاندار تهران در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با بیان اینکه در استان تهران روستاهای کمی وجود دارد اما جمعیت آنها بالاست، گفت: نمی‌توانیم ارتباط تهران و شهرهای اطراف آن را قطع کنیم و میان آنها تفکیک قائل شویم. در گذشته طرح مجموعه شهری تهران که ارتباط میان تهران و شهرهای اطراف و روستاها را شامل می‌شد ابلاغ شد اما به مرحله اجرا درنیامد.

 

وی ادامه داد: براساس طرح مجموعه شهری استان تهران برای کل استان یک مدیریت واحد تعریف شده بود و یکی از مهمترین محدودیت‌های طرح بحث تقسیم منابع آبی بود اما اجرایی نشد.

 

وی در واکنش به اظهارات هاشمی در رابطه با عدم تفویض اختیارات شورا از سوی دولت گفت: اینطور نیست که دولت نخواسته اختیارات را تفویض کند اما مساله به قانون اساسی برمی‌گردد چراکه مجلس نمی‌تواند از شهرداری سوال بپرسد و فقط باید از وزرا سوال بپرسد و وزرا باید به مجلس پاسخگو باشد.

 

استاندار تهران در ادامه با پس از شنیدن گزارش اداره محیط زیست در خصوص پسماند گفت:‌ درباره این معضل باید به شدت کار فرهنگی شود تا بتوان کاری کرد تا خانواده‌ها پسماند را در منزل تفکیک کنند. در این راستا هم هزینه شهرداری کم شده و هم دیگر شاهد زباله‌گردی نخواهیم بود.

 

وی ادامه داد: نمی‌دانیم چرا صداوسیما در این زمینه کم‌کاری می‌کند باید وقت بیشتری گذاشته و مردم را در رابطه با تفکیک از مبدأ حساس‌تر کند. در جلسه امروز تکلیف این بحران را مشخص کرده و برای شهرداری سقف زمانی تعیین کنیم تا در این رابطه برنامه‌ای ارائه دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------