آب زاینده رود به باغات هم نمی‌رسد



  اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی, آب زاینده رود
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ است که آب زاینده رود به باغات تعلق نمی گیرد، گفت: با این شرایط برای سال آتی نیز در صورت نرمال بودن بارش ها سد افزایش ذخیره نخواهد داشت و ورودی و خروجی سد برابر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مسعود میرمحمدصادقی در جلسه انسجام بخشی مدیران بخش صنعت آب و برق استان اصفهان، اظهار کرد: میزان بارش ها به طور متوسط در حوضه فلات مرکزی گاوخونی و زاینده رود در مناطق چهارمحال و بختیاری و اصفهان حدود 40 تا 80 درصد کاهش داشته است.  

 

وی افزود : چلگرد در سال آبی جاری حدود 600 میلیمتر بارندگی داشته است که 100 میلیمتر آن مربوط به بارش های اخیر است و با این مقدار 52 درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش نشان می دهد.

 

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به وضعیت نامطلوب بارش ها، تصریح کرد: علاوه بر کاهش بارش افزایش میانگین دما را نیز از ابتدای زمستان داشته ایم و این  موجب تغییر بارش ها از برف به باران بوده که از نشانه های تغییر اقلیم است.

 

وی حجم ورودی به سد زاینده رود اصفهان را  تا هشتم اردیبهشت ماه 241 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود :  این رقم در سال گذشته 682 و در درازمدت 783 میلیون متر مکعب بوده است.

 

میر محمد صادقی حجم خروجی آب از سد زاینده رود را تا هشتم اردیبهشت ماه 260 میلیون متر مکعب اعلام کرد که این رقم در سال گذشته 504 و در بلندمدت 597 میلیون متر مکعب بوده است.

 

وی ادامه داد : پیش بینی ها برای ورودی نهایی سد در سال جاری 380  میلیون متر مکعب است، این رقم در سال گذشته 1200 میلیون متر مکعب بوده که حجمی کمتر از 25درصد سال گذشته را نشان می دهد.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با تاکید بر اینکه مطابق این آمارها امکان توزیع آب برای شرق و غرب استان اصفهان در بهار و تابستان وجود ندارد و برای نخستین بار در تاریخ است که آب زاینده رود به باغات تعلق نمی گیرد، گفت: با این حال تمهیداتی برای به حداقل رساندن خسارت باغات و زنده نگه داشتن درختان اندیشیده شده و با این شرایط برای سال آتی نیز در صورت نرمال بودن بارش ها سد افزایش ذخیره نخواهد داشت و ورودی و خروجی سد برابر خواهد بود.

 

وی افزود: متاسفانه مناطق دیگر استان مانند سد حنا، سد باغکل، سد خمیران و سدهای دیگر نیز شرایط مشابه دارند و خالی از آب هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------