چرا چمران قبول نمی کند که در انتخابات شورای شهر، رای نیاورده است؟



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,چمران

هرچند روزهای مدیریت ١٢ ساله بر شورای شهر تهران برای اصولگرایان به پایان رسیده است و مرد اول چهار سال پیش حالا نفر بیست و دوم و عضو علی‌البدل شورای شهر تهران شده است اما آنها هنوز این شکست را قبول نکرده‌اند. در این میان اما مهدی چمران اعتراض کرده است که ١٠ درصد آرای صندوق‌ها مورد بازشماری قرار نگرفته است. 

 

 اين در حالي است كه محمودي شاه‌نشين بارها از بازشماري آراي شوراي شهر تهران و عدم مشاهده اختلاف معنادار در اين زمينه خبر داده بود. با اين همه مهدي چمران مدعي است كه نه‌تنها اين بازشماري صورت نگرفته بلكه اگر اين كار صورت نگيرد قصد شكايت به قوه قضاييه را هم دارند.

 

مهدي چمران با بيان اينكه اعضاي شوراي شهر و كانديداهايي كه در انتخابات شوراي شهر راي نياورده‌اند به هيچ عنوان به صندلي‌هاي اين شورا چشم ندوخته‌اند، گفت: ما راي مردم را محترم و قطعي مي‌دانيم و به هر تصميمي كه مردم بگيرند، احترام مي‌گزاريم منتها همين مردم از روند برگزاري انتخابات توسط دستگاه اجرايي گلايه‌مند هستند و به آن اعتراض دارند. وي گفت: بعد از اينكه شمارش آراي شوراي شهر تهران تمام شد، ما اعتراض قانوني خود را اعلام كرديم و از مسوولان محترم خواستيم كه ١٠ درصد صندوق‌هاي راي را مورد بازشماري قرار دهد اما تا اين لحظه هيچ صندوقي بازشماري نشده است.

 

چمران از نامه كانديداهاي معترض به رييس قوه قضاييه خبر داد و گفت: ما به رييس‌ دستگاه قضايي نامه اعتراضي نوشته از ايشان خواستيم نسبت به دفاع از حقوق مردم ورود كند؛ آن‌طور كه ما شنيده‌ايم آقاي وزير كشور با شمارش ١٠ درصد صندوق‌هاي راي موافقت كرده و به‌احتمال زياد استاندار يا فرماندار تهران با اين تصميم مخالف است و دليل مخالفت خود را هم به ما و مردم نمي‌گويد.

 

 رييس شوراي شهر تهران همچنين گفت: هياتي كه قرار بود اعتراض ما را رسيدگي كند نيز نتوانسته مشكلي را حل كند چرا كه مسوولان اجرايي تن به شمارش آراي ١٠ درصد از صندوق‌هاي راي نمي‌دهند و اين اقدام نگراني‌ مردم را بيش از پيش كرده است؛ مردم عزيز بدانند كه ما به نتيجه بازشماري آرا اصلا فكر نمي‌كنيم و رفع نگراني‌ مردم براي ما مهم است و ما اصلا به اين فكر نمي‌كنيم كه مثلا چند نفر از اعضاي منتخب از جمع منتخبين خارج و افراد ديگري جايگزين شوند و هدف ما تنها رفع نگراني‌ مردم است. وي در پايان گفت: اگر مسوولان مانع بازشماري آراي ١٠درصد از صندوق‌هاي راي شوند، ما از مجريان انتخابات رسما به قوه قضاييه شكايت خواهيم كرد.

 

اظهارات مهدي چمران در حالي است كه پيش از اين محمودي شاه‌نشين رييس هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراهاي شهر و روستا گفته بود: «چندين مرتبه به‌صورت تلفني با چمران صحبت و تاكيد كردم كه به اعتراض اعضاي ليست خدمت توجه داريم.» به گزارش ايرنا، وي ادامه داد: «بنا به پيشنهاد لاريجاني براي بررسي اعتراض اعضاي ليست خدمت روز گذشته تصميم گرفتيم آراي ٥٠ نفر اول انتخابات شوراي اسلامي شهر تهران را باز شماري كنيم كه همچنان روند بازشماري ادامه دارد.» وي تاكيد كرد: اگر در جريان بازشماري آرا اختلاف معناداري ديده شود، قطعا بررسي‌هاي بيشتري انجام مي‌شود ولي تاكنون اختلاف معناداري مشاهده نشده است.

 

در حالي كه تنها يك ماه تا پايان اقامت اصولگرايان در ساختمان خيابان بهشت باقي مانده است اما اصولگرايان هنوز هم از ترك اين ساختمان پس از ١٢ سال ناراضي هستند. حالا كه دو ماه و نيم از پايان انتخابات مي‌گذرد آنها اعلام كرده‌اند كه قصد پيگيري اين موضوع از طريق مراجع قضايي را دارند. بايد ديد كه اين پيگيري‌ها چقدر جدي است و اگر اين شكايات صورت بگيرد آيا نتيجه‌اي خواهد داشت يا خير؟

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------