اکثر مناطق شهرداری تهران بدهکارند/ روزانه ۴۰ تا ۵۰ قلاده سگ در تهران زنده گیری می‌شوند



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اکثر مناطق شهرداری تهران بدهکارند، نسبت به تناقض در آمارهای اعلامی بدهی شهرداری هشدار داد. 

محمد حقانی در گفت‌وگو با  ایلنا در پاسخ به این سوال که چرا به تازگی شهرداری اقدام به فروش برخی املاک خود می‌کند و آیا این موضوع ربطی به کاهش بدهکاری‌ شهرداری و جلوگیری از پیگیری‌ این مطالبات از سوی شورای شهر پنجم دارد یا خیر؟ گفت: مشخص نیست؛ شهرداری تهران چرا بعد از ۱۲ سال به این فکر افتاده که از محل فروش املاک و مستغلات می‌تواند، بدهی‌هایش را تسویه کند و در واقع باید دید اولویت پرداختها چگونه است؟

 

وی با تاکید براینکه سوال اینجاست که چرا شهرداری تهران همچنان خارج از برنامه، پروژه‌های مختلف را آغاز و اجرا می‌کند؟ افزود: شهرداری که بدهکار است باید ریخت و پاش‌های خود را کنترل کند و برای پرداخت بدهی‌ها نیز باید اولویت‌هایی مانند اولویت‌های زمانی را مدنظر قرار دهند نه اینکه تنها طلب برخی افراد در پروژه‌های خاص را تسویه کند و بقیه باقی بمانند. برخی معتقدند که اقدمات شهرداری در دوازده سال اخیر در طول تاریخ شهرداری و بلدیه بی‌سابقه بوده است.

 

حقانی با اشاره به بدهی‌های شهرداری گفت: میزان بدهی‌های شهرداری به طور دقیق رسما اعلام نمی‌شود. شخصا این مسئله را مطالبه کردم که باید میزان بدهی به نهاد‌ها، سازمان‌ها و بانک‌ها و افراد حقیقی و حقوقی مشخص و اعلام شود، اما کسی آمار دقیقی اعلام نمی‌کند.

 

وی ادامه داد: البته بانک مرکزی اعلام کرد که شهرداری تهران بیش از ۱۴۰۰۰ میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار است و حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان نیز به یکی از نهاد‌ها بدهی دارد. البته بدهی به بانک‌های دیگر و همچنین پیمانکاران را نیز باید به این بدهی‌ها اضافه کرد که به نظر می‌رسد عدد و رقم آن بسیار بیشتر از این آمار‌ها باشد.

 

این عضو شورای شهر ادامه داد: اکثر مناطق شهرداری تهران بدهکاری دارند، اما وقتی شهرداری عدد و رقمی در این زمینه اعلام می‌کند و از جای دیگر نیز آمار دیگری اعلام می‌شود، تناقض‌های آماری آشکار است.

 

این عضو شورای شهر تهران همچنین در خصوص برخی خبرها مبنی بر سگ کشی در تهران نیز اظهار کرد: در گذشته عده‌ای پیمانکار در قبال تحویل لاشه سگ، پول می‌گرفتند؛ یعنی سگ کشی می‌شد، اما در حال حاضر سگ کشی صورت نمی‌گیرد و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به صورت زنده گیری است.

 

وی ادامه داد: در تهران و به ویژه در حاشیه شهر روزانه ۴۰ تا ۵۰ قلاده سگ با استفاده از مواد بیهوشی زنده گیری می‌شوند. آن‌هایی که بیماری‌های خطرناک دارند بر اساس توصیه‌های سازمان دامپزشکی، از طریق بی‌هوشی‌های طولانی مدت معدوم می‌شوند و در واقع سگ‌های بیمار، بدون درد کشیدن تلف می‌شوند و برخی از سگ‌ها نیز عقیم شده و در مکان‌های خاصی رهاسازی می‌شوند که در داخل شهر نباشند.

 

حقانی افزود: برخی از سگها نیز که بیماری خاصی ندارند؛ در اختیار افرادی قرار می‌گیرند که علاقه به نگهداری سگ به ویژه در مناطق غیرشهری به عنوان پاسبان یا سگ گله دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------