با "الف مقصوره" در شناسنامه چه کنیم؟



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی  ,شناسنامه

سرپرست اداره کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در مورد نحوه تغییر نام‌ و فامیلی افرادی که در شناسنامه با "الف مقصوره" ثبت شده است، توضیحاتی را ارائه داد. 

 اسدالله پارسامهر در گفت و گو با ایسنا در مورد تبدیل نام‌های افرادی که در شناسنامه با "الف مقصوره" نوشته شده است گفت: در گذشته بعضی از نام‌ها مانند اسحاق، رحمان، اسماعیل و ... با الف مقصوره و به شکل اسحق، رحمن و اسمعیل، نوشته می‌شدند که از سال 72 به بعد بر اساس دستورالعملی به شماره 1/6192، این امکان فراهم شد تا افرادی که نام‌ و یا نام خانوادگی آنها به این صورت است بتوانند با درخواست کتبی نام خود را اصلاح کرده و تغییر دهند.

 

وی عنوان کرد: افرادی که همچنان با چنین مسئله‌ای مواجه هستند، می‌توانند به اداره‌های ثبت احوال مراجعه کنند و درخواست کتبی بدهند. در جریان این کار، هزینه‌ای که از سوی ثبت احوال دریافت می‌شود مبلغ 25 هزار تومان برای تعویض شناسنامه است.

 

وی اضافه کرد: این نام‌ها بر اساس رسم‌الخط قدیم به این صورت ثبت می‌شدند و پس از اینکه رسم‌الخط معیار فارسی که متولی آن فرهنگستان زبان و ادب فارسی است، تدوین شد؛ در ثبت‌احوال هم نام‌ها به صورت جدید ثبت شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------