جریمه موتورسیکلت های فاقد آرم طرح ترافیک/موتورسیکلت های برقی از پرداخت مالیات معاف هستند



  اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی  ,طرح ترافیک

"موتورسیکلت‌های شهر تهران که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند باید در سامانه‌ای که به این منظور طراحی شده است ثبت نام کنند" اظهار کرد: "ثبت اطلاعات صاحبان و نیز مشخصات موتورسیکلت فقط با پرداخت عوارض سالانه شهری و بدون هیچ محدودیت و هزینهٔ دیگری صورت خواهد گرفت." 

مدیرکل صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران گفت: در مرحله نخست ثبت‌نام موتورسیکلت‌ها نیازی به برگه عدم خلافی و معاینه فنی نیست.

 

مصطفی قنبرنژاد مدیرکل واحد صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار پول‌نیوز، توضیح داد:"براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری به همراه پلیس راهور موظف به ساماندهی تمامی موتور سیکلت‌های شهر تهران و نیز ارائه گزارش آن به شورای شهر شده است."

 

وی گفت: دارندگان موتورسیکلت می توانند با مراجعه به سایت motorcycle1396.tehran.ir برای ورود به محدوده طرح ترافیک، ثبت نام کنند.

 

این مقام شهرداری تهران با بیان اینکه "موتورسیکلت‌های شهر تهران که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند باید در سامانه‌ای که به این منظور طراحی شده است ثبت نام کنند" اظهار کرد: "ثبت اطلاعات صاحبان و نیز مشخصات موتورسیکلت فقط با پرداخت عوارض سالانه شهری و بدون هیچ محدودیت و هزینهٔ دیگری صورت خواهد گرفت."

 

وی ادامه داد: پس از پایان مهلت ثبت نام اولیه و نیز بررسی اطلاعات راکبان و موتورسیکلت‌ها، پرداخت عوارض و داشتن برگه معاینه فنی از الزامات مورد نیاز موتورسیکلت‌هایی است که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند می‌باشد.

 

قنبرنژاد درخصوص موتورسیکلت‌های برقی گفت: موتورسیکلت‌های برقی از پرداخت عوارض معاف هستند ولی برای تردد در محدوده طرح ترافیک باید در سامانه ثبت نام کرده باشند.

 

جریمه موتورهای سیکلت های فاقد آرم طرح ترافیک/موتورسیکلت های برقی از پرداخت مالیات معاف هستند

 

او همچنین با بیان اینکه احتمال تمدید مدت زمان ثبت نام وجود دارد گفت: بعد اتمام زمان اجرای این طرح، مالکان و راکبانی که خوداظهاری و ثبت نام نکرده باشند توسط دوربین‌ها و عوامل اجرایی ثبت و اعمال قانون خواهند شد.

 

مدیرکل صدور آرم طرح ترافیک ادامه داد: براساس تحقیقات صورت گرفته، موتورسیکلت‌ها در تولید آلودگی هوا درصد بالایی را به خود اختصاص می‌دهند و هر موتورسیکلت کاربراتوری ۸ برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می‌کند.

 

وی افزود: این در حالی است که با افزایش آلودگی هوا و زمانی که کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تشکیل می‌شود هیچ گونه محدودیتی برای تردد این موتورسیکلت‌ها درنظر گرفته نشده است و حتی بد‌تر از آن موتورسیکلت‌های فرسوده به راحتی در سطح شهر تردد می‌کنند.

بنابراین؛ این طرح علاوه بر کنترل ترافیک شهر نقش مهمی در پیشگیری و نیز جلوگیری از افزایش آلودگی هوا دارد.

 

هم اکنون براساس آمارهای غیررسمی 4 میلیون دستگاه موتورسیکلت در تهران وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------