بیش از ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام در انتظار تصمیم مجلس/ کاهش مجازات به ۲۰ تا ۳۰ سال حبس در صورت تصویب



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,حسن نوروزی

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: در صورت تصویب طرح تعدیل مجازات اعدام، بیش از ۵ هزار زندانی از مجازات اعدام رهایی پیدا می‌کنند.

به گزارش عصرایران، حسن نوروزی (سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی) در گفت‌و‌گو با ایلنا، در رابطه با آخرین وضعیت اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: بررسی این طرح به دلیل تعطیلی مجلس متوقف شده است، اما آخرین تبصره آن که در رابطه با بحث معالجه معتادان از طریق دولت بود، با آخرین نظریات اصلاحی تصویب شده است.

 

او در پاسخ به این سوال که با اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر چند زندانی از مجازات اعدام رهایی پیدا می‌کنند، بیان داشت: بیش از ۵ هزار زندانی از اعدام نجات پیدا می‌کنند و حکم شان به ۲۰ تا ۳۰ سال زندان تغییر می کند که اگر در زندان رفتاری نشان دهند که متناسب با شرایط جامعه و حضور و بازگشت آن‌ها به جامعه باشد، عفو نیز شامل آن‌ها خواهد شد.

 

نوروزی تصریح کرد: با اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر بیش از ۹۰ درصد زندانی‌های محکوم به اعدام از این حکم نجات پیدا می‌کنند.

 

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تاکید کرد: طی اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر کسانی که سوءپیشینه ندارند و یا زیر صد کیلو تریاک حمل کرده باشند، شامل تغییر در مجازات خواهند شد.

 

او با اشاره به انتظار بیش از ۵ هزار خانواده به اجرایی شدن اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: بررسی این طرح تا هفته آینده تمام خواهد شد و  اگر شورای نگهبان آن را تایید کند به زودی اجرایی خواهد شد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در پروسه بررسی این طرح احکام کسانی که مجازات اعدام داشتند، اجرایی شده است یا خیر بیان داشت: طی بررسی این طرح، اجرای حکم اعدام باید متوقف می‌شد.

 

سخنگوی کمیسیون قضایی درباره لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان بیان داشت: کمیسیون در هفته آینده زمان اصلی خود را صرف بررسی این لایحه خواهد کرد.

 

او افزود: پربحث‌ترین ماده‌های این لایحه ۷، ۸ و ۹ بوده است که این ماده‌ها تصویب شده است و به همین خاطر روند بررسی این لایحه سریع‌تر خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------