تبانی شورا و شهرداری علت دستکاری در بودجه مدیریت‌شهری



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  , تبانی شورا و شهرداری

عضو مجمع نماینگان تهران در مجلس با اشاره به تبانی شورای چهارم شهر و شهرداری برای دستکاری در بودجه ۹۶ شهرداری، گفت: همراهی شورا و شهرداری نباید منجر به بروز تخلف یا فساد شود.

خانه ملت نوشت: عبدالرضا هاشم‌زایی درباره دستکاری بودجه 96 شهرداری تهران، گفت: بودجه شهرداری توسط شورا تصویب می‌شود لذا دستکاری در بودجه تنها با نظر شورای شهر امکان‌پذیر نیست. به نظر می‌رسد شهرداری برای این تغییرات با شورا هماهنگ کرده است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه گزارش‌های مختلفی در ماه‌های اخیر از شهرداری پیرامون فسادهای متعدد مطرح شده که لازم است شورای شهر پنجم بررسی آنها را در اولویت قرار دهند.

 

وی ادامه داد: این دستکاری‌ها در صورتی که تایید شود قطعا با تبانی بین شورای شهر و شهرداری اتفاق افتاده زیرا بدون تبانی شورای شهر نمی‌تواند مصوبات را تغییر دهد.

 

هاشم‌زایی با بیان اینکه شورای شهر موظف به نظارت و تصویب بودجه بر اساس برنامه‌های توسعه و اسناد بالادستی است، گفت: تخلفات و انحرافات شهرداری از پروژه‌ها و مصوبات باید توسط شورای شهر رصد شود لذا اینکه شورای شهر هم در این تخلف‌ها و دستکاری مصوبات با شهرداری همراه شود، قابل پذیرش نیست.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، در ادامه گفت: شورای شهر باید بودجه‌های سالانه شهرداری را بر مبنای برنامه توسعه شهری تطبیق و تصویب کند، هر تغییری در مصوبات نیز باید با نظر تخصصی کمیسیون‌های مربوطه انجام گیرد، در مجموع آنچه در صحن شورای شهر به تصویب‌ می‌رسد نباید متفاوت از آنچه مورد تایید فرمانداری قرار گرفته، باشد.

 

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: شورای شهر پنجم باید تمام این انحرافات و تخلفات را شفاف و خود بر مبنای برنامه توسعه شهر و اسناد بالادستی به تصویب مصوبات بپردازد، همراهی شورا و شهرداری برای تسهیل در اجرای پروژه ها نیز خوب است اما این همراهی نباید منجر به عدم نظارت و بروز فساد یا تخلف شود.

 

 مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران، گفت: بررسی ردیف‌های مربوط به مأموریت‌های فرهنگی و اجتماعی، نشان می‌دهد نسخه تایید شده توسط فرمانداری با نسخه نهایی که در صحن برای آن رأی‌گیری شد، تفاوت دارد. از این رو در آخرین روزهای فعالیت رسمی همچنان پیگیر تخلفات کمیسیون برنامه و بودجه در زمینه دستکاری بودجه مصوب صحن هستیم اما این درحالیست که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تلاشی برای پاسخگویی نمی‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------