الهه کولایی: افزایش سهم زنان و جوانان در مدیریت شهرداری



  اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی  , الهه کولایی

کاندیدای شهرداری تهران گفت: سهم زنان و جوانان در مدیریت شهر تهران باید افزایش پیدا کند و این دو قشر سهم بیشتری در فعالیت ها داشته باشند.

 میزان نوشت: الهه کولایی در جلسه ای که به منظور ارائه برنامه های کاندیدای شهرداری تهران برگزار شد گفت: الگوی مدیریت شهری، نخستین موضوعی است که در پایتخت باید به آن توجه شود.

 

وی گفت: سال 57 انقلابی را در پی داشتیم و معتقد بودیم که باید توسعه ای همراه با ارزش های اخلاقی و دین را داشته باشیم.

 

کاندیدای شهرداری تهران با بیان اینکه " شاخص های موجود در تهران ما را در جمع شهرهایی قرار می دهد که نتوانسته اند منابع در اختیار خود را اداره کنند" اظهارکرد: همه شرایط حاکم بر شهرهای توسعه نیافته، تهران را احاطه کرده است و لازم است ارزش ها بار دیگر در مدیریت شهری بازخوانی شوند.

 

کولایی ادامه داد: در مدیریت شهری، مسائلی که با منافع مردم درگیر است باید مورد توجه قرار گیرد. مردم گرایی و مردم محوری در تدوین برنامه ها الزامی است.

 

وی جلوگیری از سوء استفاده و بهره برداری از منابع ملی را یک الزام دانست و خاطرنشان کرد: تاکید بر برابر دانستن انسان ها در دست یابی به منافع و مزایا و به طور کلی عدالت گرایی و عدالت محوری باید در دستور کار قرار گیرد.

 

کاندیدای شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شکاف عمیقی بین آرمان ها و واقعیت ها قابل مشاهده است تصریح کرد: پر کردن شکاف ها بین واقعیت ها و آرمان ها فرآیندی طولانی و زمان بر است و امیدوار هستم شورای پنجم شهر تهران بتواند این مهم را محقق کند.

 

کولایی در خصوص برنامه های خود برای حضور در شهرداری تهران گفت: مشارکت مردم در مدیریت شهر تهران باید مد نظر قرار گیرد. در اسناد بالادستی برنامه های متعددی دیده می شود اما در اجرا شاهد عمل به برنامه ها نیستیم.

 

وی نبود نظام اطلاعات یکپارچه را ضعفی اساسی دانست و اظهارکرد: باید اطلاعات یکپارچه ای در شهر تهران وجود داشته باشد تا از این طریق بتوان تهران را به خوبی اداره کرد.

 

کاندیدای شهرداری تهران با اشاره به اهمیت تغییر در مدیریت شهر تهران اظهارکرد: باید در نحوه مدیریت شهر تهران تغییراتی ایجاد شود و فعالیت ها با تغییر همراه شوند.

 

کولایی موضوع درآمدهای شهرداری را یکی از محورهای اساسی خود برای ارائه برنامه ها برای شهرداری تهران معرفی کرد و گفت: به عنوان یک شهر تاریخی و فرهنگی امکان جهانی شدن را داریم و باید به این موضوع توجه شود.

 

وی سرمایه های انسانی را یک ظرفیت برای شهر تهران دانست و اذعان کرد: نیازمند بازنگری جدی در اداره شهرداری تهران هستیم. رسوبی غیر قابل قبول در شهرداری ایجاد شده و زنان و جوانان شایسته راهی به شهرداری تهران ندارند.

 

کاندیدای شهرداری تهران تاکید کرد: باید از ظرفیت زنان و جوانان در مدیریت شهری استفاده شود تا این اقشار نیز بتوانند در امور شهری نقش ایفا کنند.

 

کولایی راهکار حل مشکل فساد در شهرداری را شفاف سازی اعلام کرد و گفت: فراهم شدن دسترسی به اطلاعات و قرار گرفتن در یک اتاق شیشه ای سبب کاههش فساد در شهرداری تهران خواهد شد.

 

وی با اشاره به اهمیت اداره تهران به صورت شهر هوشمند گفت: اداره تهران به صورت هوشمند لازم است و برای اجرای این سیاست باید زیرساخت ها فراهم شود.

 

کاندیدای شهرداری تهران با تاکید بر اینکه نمی توان شهرداری را جزیره ای اداره کرد گفت: مشارکت و تعامل شورا، مجلس و دولت با شهرداری باید محقق شود و این طور نیست که بتوانیم شهرداری را جزیره ای اداره کنیم.

 

کولایی در خصوص نقش نهادهای مردمی در امور شهری اظهارکرد: نظام مدیریت شهری باید بتواند ساز و کارهای پر قدرتی را در دفاع از فعالیت های نهادهای عمومی فراهم کند.

 

وی گفت: باید عموم مردم تهران را به عنوان ولی نعمت های شهر در مدیریت شهری سهیم کنیم.

 

کاندیدای شهرداری تهران خواستار توجه به مشارکت های مردمی شد و گفت: سرمایه های انسانی بی بدیل است و هر مسئولی که به مردم وابسته شود، می تواند سلامت باقی مانده و به فعالیت ها به درستی عمل کند.

 

کولایی با تاکید بر اینکه " شهردار باید در مقابل منتخبین مردم پاسخگو باشد" اظهارکرد: شهردار آینده تهران باید در برابر منتخبین مردم و همچنین شهروندان پاسخگو باشد.

 

وی گفت: مفهوم مدیریت این نیست که یک مدیر کار یدی انجام دهد و شهردار پاچه های خود را بالا زده و خود وارد عمل شود.

 

کاندیدای شهرداری تهران در خصوص مامویت های 6 گانه شهرداری تهران اظهارکرد: نیازمند روش ها و رویکردهای جدیدی در برخی از مسائل شهری از جمله مترو هستیم و لازم است در این حوزه توجه ویژه ای به توان بخش خصوصی شود.

 

کولایی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته مبنی بر عملیاتی شدن پروژه "ال. ار. تی" در شهر تهران گفت: یکی از برنامه های ما در شهرداری می تواند راه اندازی "ال.ار.تی" در پایتخت باشد و در این زمینه مطالعاتی نیز صورت گرفته است.

 

وی ماموریت فرهنگی شهرداری را معطوف به ساخت مسجد دانست و گفت: فعالیت فرهنگی شهرداری اکنون تنها به ساخت مسجد خلاصه می شود و باید به این موضوع تاکید شود که نهادهای دیگری برای ساخت مسجد وجود دارند و این کار تنها وظیفه شهرداری تهران نیست.

 

کاندیدای شهرداری تهران در رابطه با وضعیت پسماند موجود در تهران در ادامه گفت: پسماندها به نوعی معادن شهری به حساب می آیند و در فرآیند بازیافت این منابع باید توجه ویژه تری صورت گیرد.

 

کولایی گفت: بحث محیط زیست نیازمند یک تعامل سازنده با دولت است و شهرداری به تنهایی قادر به فعالیت در حوزه محیط زیست نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------