خطر معالجه سرطان‌های درمان‌پذیر با طب جایگزین



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,سرطان

بررسی‌ها نشان می‌دهد انتخاب طب جایگزین برای معالجه سرطان‌های درمان‌پذیر به جای درمان‌های رایجِ این بیماری، خطر فوت بیمار را بیش از دو برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است به کار بردن طب جایگزین به جای درمان‌های متداول برای سرطان‌های قابل علاج خطر مرگ ناشی از آن را در مدت پنج سال بیش از دو برابر افزایش می‌دهد.

 

در این بررسی پزشکان آمریکایی به مطالعه اطلاعات ۲۸۱ بیمار در مدت ۱۰ سال پرداختند که در مراحل اولیه ابتلا به سرطان پستان، پروستات، ریه یا روده بوده‌اند و تصمیم گرفته‌اند به جای درمان‌های رایج از روش‌های طب جایگزین استفاده کنند.

 

پزشکان در مقایسه طول عمر این افراد با ۵۶۰ بیماری که مبتلا به این نوع سرطان‌ها بوده و تحت درمان‌های مرسوم همچون شیمی درمانی، جراحی و رادیوتراپی قرار گرفتند، دریافتند که انتخاب طب جایگزین به تنهایی احتمال فوتِ بیمار را در مدت پنج سال ۲.۵ برابر افزایش می‌دهد.

 

به گفته متخصصان آمریکایی مبتلایان به سرطان پستان که داروهای جایگزین را انتخاب کرده بودند ۵.۶۸ برابر بیشتر احتمال دارد در مدت پنج سال جان خود را از دست بدهند. همچنین این رقم در بیماران مبتلا به سرطان روده ۴.۵۷ برابر بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------