افزایش تعداد جایگاه ثابت عرضه دام زنده برای روز عرفه و عید قربان



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , دام زنده

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهر تهران با اشاره به وجود 3 جایگاه عرضه دام بهداشتی در شهر تهران گفت: به زودی تعداد این جایگاه ها افزایش پیدا می‌کند. 

به گزارش ایسنا، عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار در سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش درخصوص آخرین تمهیدات این سازمان برای روز عرفه و عید قربان گفت: برای حفظ سلامت شهروندان در مناسبت‌های مذهبی بحث توزیع زنده دام توسط مراکز ویژه در شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی افزود: در راستای عرضه دام بهداشتی زنده، تلاش شده هر ساله اقدامات گسترده‌ای در سطح شهر تهران انجام شود و امسال نیز برنامه ویژه‌ای پیش‌بینی شده است.

 

رحیمی ادامه داد: امسال با توجه به شیوع تب کریمه کنگو شهرداری تهران درخصوص عرصه دام زنده و کشتار آن در جایگاه‌های ثابت و غیرثابت به شکل ویژه‌تری وارد عمل شده و حوزه سلامت دام را به طور خاص مدنظر قرا داده است. طی سال‌های گذشته جایگاه‌های تولید دام زنده از 16 و 18 مرکز به تعداد بیشتری افزایش پیدا کرده است و امسال 25 جایگاه ثابت و غیرثابت برای توزیع دام زنده و کشتار آن در سطح شهر پیش‌بینی شده است.

 

وی تاکید کرد: 3 جایگاه ثابت در مناطق 14، 15 و 18 و همچنین 22 جایگاه غیرثابت در مناطق 22 گانه تهران در نظر گرفته شده که از ساعت 8 صبح تا 20 شب فعالیت خواهند کرد.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار در ادامه به تشریح برنامه‌های سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار پرداخت و افزود: خدمات رایگانی در 25 جایگاه در نظر گرفته شده است ضمن اینکه 12 جایگاه نیز در مراکز خیریه اعم از کمیته امداد، بهزیستی، کهریزک و... پیش‌بینی شده است. براساس آمار سنوات گذشته، طی دو روز عرفه و عید قربان، 23  الی 24 هزار رأس دام در این جایگاه‌ها عرضه می‌شود که از این تعداد 10 الی 11 هزار رأس دام در این مکان‌ها کشتار می‌شوند.

 

رحیمی در ادامه به ناظرهای شرعی که بر مسائل ضدشرعی در جایگاه نظارت می‌کنند اشاره کرد و افزود: 240 دامپزشک با همکاری پرسنل شهرداری موضوعات سلامت را پیگیری می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون رأس دام در سطح شهر تهران در ایام مختلف قربانی می‌شوند افزود: هیچ هزینه‌ای را بابت ذبح دام‌ها از شهروندان دریافت نمی‌کنیم و چنانچه دامی مشکل داشته باشد در همان زمان بازپس گرفته شده و دام جدیدی در اختیار شهروند قرار گرفته می‌شود. البته شهرداری تهران نمی‌تواند ورودی را برای ذبح دام‌ها در منازل داشته باشد و در این زمینه باید سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار تاکید کرد: شهرداری تهران تکلیفی برای جلوگیری از ذبح دام‌ها در منازل ندارد و امیدواریم با اجرای برنامه‌های فرهنگ‌سازی و تشویق شهروندان در آینده، شاهد باشیم که تمام دام‌ها در جایگاه‌ها و مراکز توزیع شده ذبح می‌شوند.

 

رحیمی به درآمد ثبت شده از جایگاه‌های موقت و ثابت از عرضه دام در سطح شهر تهران اشاره کرد و افزود: در این بخش ما بیشتر هزینه می‌کنیم تا درآمد. به طوری که  183 آغل برای عرضه دام در 25 جایگاه در نظر گرفته شده است که شهرداری تهران درآمدی حدود 120 میلیون تومان از این بخش خواهد داشت اما در مقابل حدود یک میلیارد تومان هزینه خواهد کرد. در آینده نزدیک نیز تعداد جایگاه ثابت عرضه دام در سطح شهر تهران افزایش پیدا می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------