گلایه و درخواست عضو کمیسیون آموزش در تماس با بطحایی؛ آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی تدوین شود



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , کمیسیون آموزش

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طی تماس با وزیر آموزش و پرورش درخواست شد تا آیین‌نامه اردوهای دانش آموزی تدوین شود.

 ایسنا نوشت:فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره سانحه رخ داده برای دانش آموزان هرمزگانی در داراب گفت: مساله اول این است که اصلا چرا به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که اتوبوس حامل دانش‌آموزان نیمه شب در جاده باشد؟ فاصله دو استان هرمزگان و فارس به شکلی است که با ذره‌ای تدبیر می‌توانستند دانش‌آموزان را در طول روز که خطر وقوع حادثه کمتر است راهی مقصد کنند.

 

وی افزود: اگر وزارت آموزش و پرورش از صدور یک آیین‌نامه لازم‌الاجرا در این خصوص ناتوان است نمایندگان مجلس آماده‌اند این موضوع را پیگیری کنند. باید سفر شبانه جاده‌ای در اردوهای دانش‌آموزی تعطیل شود. اگر نمی‌توانند طوری برنامه‌ریزی کنند که دانش آموزان نیمه شب در جاده ها نباشند صراحتا بگویند تا فکر دیگری شود.

 

وی همچنین گفت: دقایقی پیش با وزیر آموزش و پرورش نیز به صورت تلفنی صحبت کردم و خواستم یک بار برای همیشه آیین نامه دقیق و جامع اردوهای دانش آموزشی تدوین شود و هرگونه تخلف با مجازات جدی روبرو شود. نمی‌شود که هرسال شاهد چنین حوادثی باشیم و همه چیز را به گردن جاده و خودرو بیاندازیم.

 

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من سال‌ها در این کشور مدیر مدرسه بوده‌ام. معنی سهل‌انگاری و خطا را خوب متوجه می‌شوم و در این مورد نیز قطعا پیگیر موضوع هستم هرچند که پیگیری ها داغ از دست دادن دانش آموزان عزیز ما را نمی‌کاهد.

 

سعیدی در پایان با تسلیت به خانواده‌های داغ دیده گفت: باید از هر امکانی که داریم استفاذه کنیم تا شاهد چنین مصیبت‌هایی نباشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------